Deel dit artikel
-

Kleding.nl lanceert Fashiola in Duitsland

Kleding.nl heeft haar eerste internationale zustersite gelanceerd. Met Fashiola.de kunnen vrijwel alle Duitse online kledingwinkels doorzocht worden. Fashiola is de internationale merknaam van de kledingzoekmachine, die vorig jaar mei in Nederland werd geintroduceerd.

In totaal zijn er bij de lancering van Fashiola.de meer dan achthonderdduizend artikelen van ruim tachtig webshops doorzoekbaar. Dit aanbod wordt verder uitgebreid. De doelstelling is om van www.fashiola.de binnen twee jaar het startpunt te maken voor het kopen van online kleding in Duitsland.

Net als in Nederland groeit ook het aantal Duitse consumenten dat online aankopen doet snel. Alleen al het afgelopen jaar nam de omzet uit handel met online goederen met 27 procent toe (naar een totaal van 27,6 miljard). Kleding, elektronica en boeken zijn de meest gekochte online artikelen in Duitsland.

Men gebruikt een deel van de techniek van de Nederlandse kledingzoekmachine, maar het bedrijf heeft lokaal personeel in dienst genomen om in te kunnen spelen op de trends en ontwikkelingen van de Duitse markt.

In Nederland werd in het eerste jaar ruim 7,5 miljoen omzet gegenereerd voor de aangesloten winkels. Inmiddels worden ook de voorbereidingen getroffen voor uitbreiding naar Groot-Brittannië.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond