Deel dit artikel
-

Kortingssite wil consument bakstenen winkel in lokken

De site Kortingisleuk moet de consument van een online platform bewegen naar de bakstenen winkel. Het platform biedt bestaande, maar ook unieke content van fabrikanten en retailers.

Jeroen Lubbers, voorheen werkzaam bij Unilever, zette de site vier weken geleden live. Volgens hem is ‘zegelsparend’ Nederland altijd in voor kortingsbonnen. “Bovendien is het zowel interessant voor de retailer, die de consument in de winkel krijgt en de fabrikant, die een product onder de aandacht wil brengen.”

Het verschil met bestaande kortingssites die als paddenstoelen uit de grond schieten, is dat ze de consument naar de fysieke winkel willen krijgen. Bij een site als bijvoorbeeld Actiecode, gaat het om kortingen die de consument krijgt bij een webwinkel. “Dit bestaat nog niet Er zijn wel bonnen voor kortingen op sauna’s en pretparken, maar een algeheel overzicht voor korting op meerdere producten in de winkel was er nog niet.”

“Er ligt hier een kans die nog niet is opgepakt. De intermediar die de fabrikant en de retailer bij elkaar krijgt, ontbrak”, aldus Lubbers. Hij sprak de afgelopen maanden met verschillende retailers en fabrikanten om het aanbod op Kortingisleuk bij elkaar te sprokkelen.

Inmiddels staan er rond de 50 kortingbonnen online. “De totale waarde die de consument deze week kan besparen is 140 euro.” Van dit aanbod is een deel uniek. Dat wil zeggen, de korting is speciaal gecreëerd voor het platform. Hiermee hoopt Lubbers zich tussen de vele kortingssites te kunnen onderscheiden.

Uiteindelijk is het de bedoeling om een platform te hebben, met zoveel mogelijk kortingsbonnen. “Als we daarmee de massa kunnen trekken, dan kunnen we ook gaan werken met bijvoorbeeld qr-codes of persoonlijke aanbiedingen.”

Verdiemodel

Per ingeleverde bon betaalt de retailer en de fabrikant drie cent. “Dat houden we bewust laag om geen drempel op te werpen”, aldus Lubbers. Met meer content hoopt hij uiteindelijk de kritische massa te kunnen bereiken om zo persoonlijke aanbiedingen te kunnen geven. Om een bon uit te printen moet de gebruiker zich op dit moment registeren. Het gaat dan onder meer om NAW-gegevens.

De doelstelling is om over drie jaar 2 miljoen mensen lid te hebben van platform. Iemand die bonnen uitprint registreert zichzelf en daarmee kunnen de aanbiedingen gepersonaliseerd worden. Iemand zonder kinderen zal geen korting van Pampers krijgen.

Lubbers wil nog niks vrijgeven over het aantal bezoekers. Hij ziet wel ‘een stijgende lijn’, die hoger is dan hij verwacht had. “We hebben afspraken gemaakt met de retailers voor inzage in het aantal ingeleverde bonnen om het zo gezamenlijk goed te kunnen evalueren. En over een half jaar kijken we waar we staan.”

Er lijkt een overeenkomst te zijn met de vele foldersites, waarvan velen het onderspit moesten delven. Zo was er de site E-Folders van Kieskeurig die wegens te weinig belangstelling offline ging. “Wat ze daar doen, het publiceren van bestaande aanbiedingen, daar geloof ik wel in. Maar wat wij doen, met unieke content, dat heeft een grotere zuigkracht.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Christian Waijers

Lees ik nou goed dat ze over 3 jaar 2 miljoen leden willen hebben? Dat is naar mijn idee een volslagen irre?le doelstelling die ook bijna niet onderbouwd kan zijn. Meer een mediatrekkertje… :) Het concept is best aardig, maar of het voldoende onderscheidend is ten opzichte van de huidige (en komende) kortingsites is de vraag. Ik ben benieuwd. 

Eduardo | ShopFISH

Haha ik wist even niet wat ik moest verwachten met die titel.. Een of andere prank ofzo 🙂 Had ‘bakstenen’ beter even vervangen voor ‘fysieke’ of zoiets maar goed. Vind het concept wel erg leuk en de site is nog steeds up and running, maar of ze inderdaad al 2 miljoen leden hebben dat vraag ik me af 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond