Deel dit artikel
-

KPN: 130.000 klanten voor reclame-sms

Meer dan honderdduizend klanten van KPN en Hi schreven zich afgelopen half jaar in om reclame-sms te ontvangen in ruil voor gratis sms.

Dat zegt KPN Mobiel in reactie op het nieuws dat zijn Duitse zusterbedrijf E-Plus gratis belminuten en sms’jes weggeeft als klanten mobiele reclameberichtjes willen accepteren.

“We bieden klanten van KPN en Hi sinds november 2008 de mogelijkheid om via de site gratis sms en mms te versturen, in ruil waarvoor zij zelf maximaal 1 keer per week een commerciële sms of mms ontvangen. Ze moeten zich daar speciaal voor aanmelden en aangeven welke van 15 interessegebieden op hen van toepassing zijn”.

De woordvoerder zegt dat dat afgelopen vrijdag nog leidde tot de verzending van de eerste commerciële mms van brillenwinkel Pearle. In bepaalde regio’s ontvangen mobiele klanten een mobiele digitale kortingsbon waarmee ze bij de brillenwinkel 15 procent reductie op de aanschafprijs van een bril konden krijgen.

“Klanten schrijven op KPN.nl of Hi.nl een sms of mms. De laatste 60 tekens zijn gereserveerd voor de commerciële boodschap. De verzender kiest één van vier boodschappen”.

HotSMS handelt de technische kant van de sms- en mms-verzendingen af.

Anders dan bij E-Pus in Duitsland of Blyk in Engeland geeft KPN geen belminuten weg aan de mensen die reclame-sms ontvangen. Bij E-Plus, een dochteronderneming van KPN, kunnen mobiele klanten aangeven dat ze 10, 15 of 25 commerciële sms’jes willen ontvangen. In ruil daarvoor krijgen ze tussen de 1 en 2 euro per maand aan bel- of sms-tegoed overgemaakt.

KPN had eind maart 2009 in Nederland 6,8 miljoen klanten, 13 procent meer dan het jaar ervoor. 

Foto: mallas (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond