KPN ziet aantal breedband en mobiele klanten toenemen

In het derde kwartaal bleef de groepsomzet uit diensten van KPN verder groeien, gesteund door alle bedrijfsonderdelen. In de Consumentenmarkt groeide het aantal breedband en mobiele klanten, dankzij commerciële inspanningen en focus op klantloyaliteit.
Zoals verwacht vlakte de omzetgroei in de Zakelijke markt dit kwartaal iets af, ondanks een solide groei van het klantenbestand. Dit kwam voornamelijk door contractveranderingen bij Tailored Solutions. De omzet van Wholesale bleef toenemen, voornamelijk vanwege aanhoudende groei van roaming.
De groepsomzet van KPN in het derde kwartaal was 2,4 procent hoger en kwam uit op 1,4 miljoen euro. Ook de nettowinst viel 2,4 procent hoger uit op 237 miljoen (pdf)
Het aantal vast mobiel huishoudens steeg met 17.000, breedband kreeg er netto 11.000 abonnees bij, waarvan 31.000 via glasvezel. Postpaid voegde 47.000 netto abonnees toe. In de zakelijke markt kwamen er netto 3000 breedbandklanten bij.
Samen met Glaspoort heeft KPN nu 5,6 miljoen glasvezelverbindingen gerealiseerd.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond