Deel dit artikel
-

Kwart omzet reisbureau Otravo via offline kanalen

Het aantal offline boekingen stijgt twaalf procent sneller dan de online boekingen, zo leert de ervaring van Otravo. Het moederbedrijf van Vliegtickets.nl en WTC.nl groeit dit jaar dertig procent en doet een kwart omzet via offline kanalen.

Vliegtickets.nl en WTC.nl gingen twee jaar geleden samen. De fusie heeft volgens mede-eigenaar en directeur Phillippe de Knijff van Otravo veel slimmigheden gebracht en stelde de bedrijven in staat agressief marketing te bedrijven.

De labels van Otravo voorzien in algemene reiswensen, maar ook in specialistische zaken. “We zijn groot in producten die anderen laten liggen. Denk aan camperreizen, site net vernieuwd, wereldreizen en fly-drive-reizen. Die zijn samen goed voor een kwart van onze omzet.” Voor veel andere bureaus zijn dit soort reizen te duur, want te arbeidsintensief.

Naast internetmarketing doet het marketingteam van De Knijff veel werk per telefoon en de fysieke winkel van WTC.nl in hartje Amsterdam. Deze kanalen zijn samen goed voor een kwart van de omzet. “We investeren niet louter in één kanaal.”

“We gaan terug naar de service-economie. Klanten stellen het op prijs naar een winkel te kunnen komen, waar de conversie bijna honderd procent is. Of een 020-nummer te kunnen bellen in plaats van een algemeen 0900-nummer. Bovendien hoeven klanten ook niet direct te boeken. Ze kunnen eerst een offerte via internet aanvragen om die vervolgens met een van onze mensen door te spreken.”

De omzet komt naar verwachting uit op 240 miljoen euro, aldus De Knijff. “We zijn het enige bureau in onze branche dat nog particulier is en geen onderdeel is van een groter concern.”

Het aantal boekingen groeit dit jaar naar verwachting met zestig procent.

Foto: Thomas Frost Jensen (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Gyurka Jansen

12 procentpunt, mensen.
De groei offline is 340% van online (17 ten opzichte van 5) ofwel 12 procentpunt meer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond