Deel dit artikel
-

UPC verliest klanten aan concurrenten

UPC zag in het derde kwartaal 13.200 klanten vertrekken, waarmee men voor het eerst onder de grens van 1,6 miljoen klanten uitkomt. De oorzaak is de hevige concurrentie op de markt voor Alles-in-1 pakketten.

Het aantal analoge kijkers daalde ook naar 464.3000 (pdf). Het aantal digitale tv-abonnees steeg echter met 5900 naar 1,1 miljoen. De omzet van UPC daalde slechts met 1 procent, in plaats van 4 procent een jaar geleden.  Deze ging van 231 miljoen euro in het tweede kwartaal naar 228 miljoen in het derde kwartaal. De operationele kasstroom (OCF) ging van 135 miljoen naar 132 miljoen.

Liberty Global, de moedermaatschappij van UPC en straks ook van Ziggo, heeft in het afgelopen kwartaal 157 miljoen dollar winst gedraaid op een omzet van 4,5 miljard dollar. Een jaar geleden leed de kabelgigant nog 830 miljoen verlies.

Liberty Global heeft het overnamebod op Ziggo overigens onvoorwaardelijk verklaard. Ziggo-topman René Obermann zal al vanaf 11 november worden opgevolgd door Baptiest Coopmans. Bert Groenewegen blijft financieel directeur.

Deel dit bericht

2 Reacties

bram

waar gaan deze klanten naartoe dan? In mijn straat is er geen alternatief, het is of ziggo of upc. Afgelopen maand werden mijn abonnementskosten ook nog eens eenzijdig verhoogd. Kan er niks aan doen. Schandalig dit.

Baptiest

Bram, wellicht wordt het tijd om weer eens de opties te onderzoeken. Je kunt namelijk niet Ziggo én UPC in dezelfde regio hebben. Er is maar 1 coax-netwerk, dus het is of Ziggo, of UPC. Positief voor jou, want dan blijft Glasvezel en ADSL ook een optie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond