Deel dit artikel
-

Layar steekt zich in het nieuw

Het Nederlandse bedrijf Layar heeft een nieuwe app en logo, waarmee het verdere groei wil stimuleren. Daarnaast maakt het bedrijf bekend dat zeker 55.000 uitgevers de technologie gebruiken.

De mobiele app wordt al enige tijd ingezet als digitaal verlengstuk van redactionele verhalen en reclame. Lezers moeten de app boven een tijdschrift of krant houden om aanvullende informatie bij een verhaal of reclame op hun smartphone te lezen. Uitgevers betalen per pagina die ze interactief maken met Layar.

De nieuwe app biedt een aantal nieuwe mogelijkheden. Zo krijgt de gebruiker een overzicht van eerder geraadpleegde interactieve pagina’s.

De app is inmiddels 33 miljoen keer gedownload, met ruim één miljoen downloads iedere maand, en er zijn tweehonderdduizend interactieve pagina’s verschenen. Layar zegt dat daar goed op gereageerd wordt. De respons loopt in sommige gevallen op tot wel 45 procent.

De VS zijn leidend in het gebruik met zeven miljoen downloads. In juni opende directeur Quintin Schevernels aan de Canadese oostkust het kantoor onder leiding van Nigel Newton.

Schevernels verwacht verdere groei in de komende achttien maanden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond