Deel dit artikel
-

Ledenraad NIMA stemt bestuur weg

Het bestuur van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is afgetreden. Een interimbestuur onder leiding van Reg van Steen van TNS Nipo gaat een nieuwe ontwikkel- en groeifase vormgeven.

Dat meldt het instituut vandaag in een verklaring. “Om met brede gedragenheid en volle vaart uitvoering te kunnen geven aan de daarvoor opgestelde plannen, zijn het Bestuur en de Ledenraad overeengekomen dat het wenselijk is om de bestuurlijke organisatie te herijken en van binnenuit te veranderen.”

De Ledenraad kon zich niet langer vinden in de wijze waarop het NIMA bestuurd wordt. Problemen werden niet daadkrachtig aangepakt.

Het NIMA is vooral bekend vanwege examens voor certificaten. Daarnaast organiseert het instituut zo’n zeventig evenementen per jaar. De meeste vinden hun oorsprong in de expertiseplatforms. NIMA Online Marketing bestaat momenteel uit ongeveer vijfhonderd professionals die zich specifiek richten op marketing door middel van het internet.

NIMA is in een sterk veranderende markt nog steeds winstgevend, zo laat men weten, ondanks teruglopende belangstelling voor examens. “De gekozen aanpak brengt de mooie merknaam NIMA weer een stap verder, geeft invulling aan een hernieuwde positionering en genereert inspiratie en energie.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond