Deel dit artikel
-

Lege databases

ConsumerDesk veranderde de naam in Cedron, kreeg nieuwe financiering en meldde dat het inmiddels winstgevend is. Het is de derde financieringsronde, eerder investeerden NeSBIC en Versatel en was er een privé-investering. Nu kwamen de investeringsfondsen van Siemens en Deutsche Bank met 2,9 miljoen euro over de brug. Deze klinkende namen doet de interesse bij anderen weer aanwakkeren. "We verwachten eind deze week overeenstemming te bereiken met een Engelse financier", aldus ceo René Jepma, eind november.

Cedron is bij het grote publiek met name bekend vanwege ConsumerDesk. Daar kunnen mensen zich informeren over de kenmerken van diverse producten. De nadruk komt echter steeds meer te liggen op het verkopen van "de lege database", zoals Jepma het omschrijft, het systeem om de productinformatie op te slaan. Met name onder pan-Europees opererende producenten en retailers is daar grote vraag naar, aldus Jepma.

Uitgangspunt is 'store once, use many'. Dit is nogal verschillend met soortgelijke technieken van Amerikaanse aanbieders, zegt Jepma. "Daar is de techniek meer gebaseerd op een output formaat en niet aangepast aan universele, multi-culturele eisen als meetstelsels en munteenheden."

Cedron maakte het afgelopen kwartaal voor het eerst winst. "Dertig procent van de omzet was uiteindelijk winst", aldus Jepma. "Op korte termijn hoeft er geen geld meer bij via een nieuwe investeringsronde." De laatste investering wordt aangewend voor het "gecontroleerd" uitbouwen van de organisatie en verdere ontwikkeling van de techniek.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond