Linkedin maakt groeispurt in Nederland

Het bereik van profielensite LinkedIn in Nederland groeide afgelopen zes maanden met 70 procent. Meer dan 1 miljoen Nederlanders hebben daar nu een zakelijk profiel.
Dat blijkt uit de Stir-cijfers van de periode september 2008 tot en met maart 2009. Reclame-exploitant WebAds levert die cijfers sinds het einde van de zomer vorig jaar aan bij Stir.
In de laatste maanden van vorig jaar was het bereik van LinkedIn stabiel op iets meer dan 4 procent. Sinds de jaarwisseling is er sprake van een duidelijke groei. De exacte reden is niet aan te geven.
Het aantal geregistreerde leden in Nederland groeide van november 2008 tot begin mei 2009 met 213.690 tot bijna 1,1 miljoen. Omgerekend gaat het om een kleine 40.000 nieuwe leden per maand.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
5 Reacties
Rick
"De exacte reden is niet aan te geven." Lijkt me logisch. Door de recessie hebben professionals meer de noodzaak zich (beter) te profileren. Onderdeel hiervan is tegenwoordig via het internet. Doordat banen onder druk staan wordt gekeken naar nieuwe kanalen, waaronder Linkedin.
Jeroen Mirck
Eigenlijk vind ik 200.000 Nederlandse gebruikers van LinkedIn best weinig. Zeker omdat iedere carri?recoach aanraadt er een profiel aan te maken. Maar goed, dat is natuurlijk een kwestie van tijd. Sommige mensen zijn trage leerlingen.
Caroline
Inderdaad, lijkt me ook logisch.Wist je dat netwerk expert Jan Vermeiren een nieuw boek heeft geschreven, getiteld "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken". Hij geeft zelfs gratis webinars er over en er is ook een light versie van het boek gratis te verkrijgen: http://www.how-to-really-use-linkedin.com
Marco Hendrikse
1,1 miljoen Nederlandse profielen is een zeer groot aantal. Zeker als je je bedenkt dat met name (werkende of werkzoekende) hoger opgeleiden (zo'n 2,5 miljoen in Nederland) een profiel aanmaken. En volgens Forrester maakt 10% van de babyboomers (43 – 63 jarigen) een profiel aan. Kort door de bocht gaand kun je concluderen dat van de jongere generatie hoger opgeleiden vrijwel iedereen een profiel heeft.
Errol van Engelen
LinkedIn is een prima site om je kennis en ervaring te etaleren. Bovendien is het een site waar professionals zich denk ik beter thuis voelen dan wat speelsere sites als Facebook. Klein minpuntje: veel mensen die zich profileren zijn op zoek naar (ander) werk of een project, maar degene die je kunnen inhuren laten zich nog weinig zien, uitzondering zijn headhunters. Andere professionele site die ik kan aanbevelen is VisualCV, mijn profiel staat daar op http://www.visualcv.com/interchange.