Deel dit artikel
-

Lost Boys gaat samen met Netcast en MVLG

Internetbureau Lost Boys versnelt haar groei door te fuseren met branche-genoot Netcast . Ook de e-business consultants van MVLG komen in het nieuwe bedrijf. Met de laatste is Lost Boys een aandelenruil overeengekomen. Met uitgever Wegener is een intentieverklaring getekend om het aandeel van 80 procent in Netcast over te nemen.

Het nieuwe bedrijf zal onder de naam Lost Boys verdergaan. De directie is nog niet gevormd, maar zal worden samengesteld uit de huidige directies van de drie fusiepartners.

Wegener zal een belang van 12,5 procent houden in de onderneming die na de fusie ontstaat. De drie vinden dat hun werkzaamheden goed op elkaar aansluiten. MVLG brengt consultancy in en zal een belangrijke rol gaan spelen in het projectmanagement voor de nieuwe combinatie. Ook zal MVLG een 'e-business acceleration' unit opzetten voor het begeleiden van nieuwe e-business ventures van grote organisaties.
Netcast exploiteert ondermeer een Internet Facilities Center, dat veilige infrastructurele voorzieningen bouwt voor aanbieders van e-commerce en andere Internet-toepassingen

Deze fusie is een opstap naar Europese expansie. MVLG gaf al eerder te kennen verder over de landsgrenzen te willen kijken. Lost Boys heeft al een vestigingen in Spanje. De nieuwe drie-eenheid wil verder groeien door meer acquisities te doen. Bij de combinatie werken in totaal driehonderd mensen, waarvan tweehonderd bij Lost Boys zitten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond