Deel dit artikel
-

Lost Boys nieuwe klant voor Watchmouse

Webanalyse-bureau Watchmouse gaat controleren of de sites van de klanten van Lost Boys wel continue 'up and running'zijn. Dat hebben beide partijen bekendgemaakt. Het gaat om het controleren van enkele honderden sites en servers. Lost Boys hoopt haar klanten op die manier een hoger serviceniveau te bieden. Volgens Watchmouse gaat het om een substantiele deal.

Watchmouse werd begin 2001 opgericht en het bedrijf uit Utrecht controleert de servers van grotere en kleinere bedrijven over de hele wereld. De diensten van het bedrijf  zijn inmiddels in acht talen beschikbaar en worden via het wereldwijde netwerk van Watchmouse vanaf verschillende locaties (waaronder Orlando, Amsterdam en Singapore) uitgevoerd. De analyses van Watchmouse worden onder meer gebruikt door bedrijven als Siemens, Orange, Tiscali en ING-dochter Postbank.

Een van de drijvende krachten achter Watchmouse is Stan van de Burgt, een van de oprichters van selfservicebedrijf Q-go. Samen met Niels Eijsbroek (ex-Linktank ) en Mark Pors (onder meer ex-KPN Research) is hij verantwoordelijk voor de activiteiten van Watchmouse.  Volgens van de Burgt is het contract van Watchmouse met Lost Boys een van de grotere deals die het Utrechtse webanalysebureau ooit heeft gesloten. Wat de financiele waarde van de deal is wil Van de Burgt uit concurrentie-overwegingen niet bekendmaken.

“Wat ik wel kan zeggen is dat  we heel blij zijn met deze deal. Het feit dat een partij als Lost Boys voor ons kiest, bewijst dat we op de goede weg zijn,” zegt Van de Burgt. Anders dan bij Q-go wil hij zijn bedrijf dit keer meer op eigen kracht laten groeien. “We groeien op dit moment redelijk hard. Zelfs zo hard dat we nauwelijks marketinginspanningen hoeven te doen,” zegt Van de Burgt.

“Wat wij willen is dat mensen op vrij eenvoudige wijze met onze pakketten aan de slag kunnen. Het enige wat ze hoeven te doen is  zelf instellen wat ze wel en niet willen. De rest doen wij eigenlijk. Daarmee zou je ons eigenlijk ook wel kunnen vergelijken met een asp: alles wordt door ons vanaf een bepaald punt gecontroleerd. Wij houden in de gaten of sites en servers het wel of niet  naar behoren doen. Blijkt dat niet het geval dan krijg je van ons een notificatie dat je een probleem hebt. Dat kan per e-mail, per pager of met behulp van sms via de mobiele telefoon. Wij kunnen ook precies zien wat het probleem is en als partijen dat willen kunnen we ook een oplossing aandragen. Zelf hoef je er weinig aan te doen en eigenlijk wijst alles zichzelf. Ik heb in mijn Q-go tijd namelijk gemerkt dat selfservice ongelofelijk belangrijk is. Je moet mensen zo veel mogelijk zelf laten doen, maar tegelijkertijd moet je het ook zo laagdrempelig mogelijk houden,” vervolgt Van de Burgt.

Op korte termijn wil Watchmouse zich ook meer gaan richten op e-commercebedrijven. “Wij willen gaan kijken of hun e-commerce-transacties wel naar behoren worden afgehandeld. Zij voelen namelijk letterlijk en figuurlijk in hun portomonnee als hun site kuren vertoont of als ze down zijn. Ik denk dat wij daar nog wel het een en ander voor kunnen betekenen,” besluit Van de Burgt.

Deel dit bericht

4 Reacties

Andre van der Graaf

Is een goed idee, alleen WatchMouse is een dure club en dit wordt ongetwijfelt doorberekend. Ik ben al een poos lid van webbuddy.nl, goede service voor een zachte prijs.

Mike Dorken

Leuk zo'n nieuwe grote klant, alleen moet je je toch afvragen of LB ook betaalt. Ik zou zeggen watch is watchmouse. 

Cedric Braem

er is ook een andere concurent voor Watchmouse: internetVistaHier is de link <a href=" http://www.internetvista.com&quot; target="_blank">www.internetVista.com</a>: goede service en ook voor een zachte prijs

arglistig

Prepaid hoop ik?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond