Deel dit artikel
-

‘Lost Boys’ op overnamepad

LBi, de samenvoeging van FramFab en LB Icon, pleegt komende maanden verscheidene ‘strategische overnames’. Verder blijkt uit het kwartaalrapport een groeiende lijn in omzet en winst.

Vanochtend publiceerde het aan de Stockholmse beurs genoteerde LBi zijn financiële cijfers over het derde kwartaal. In een toelichting daarop zegt algemeen directeur Robert Pickering: "We verwachten komende maanden verscheidene strategische overnames af te ronden. Deze acquisities dragen bij aan de winst."

Welke bedrijven Pickering op het oog heeft, maakt hij niet bekend. LBi's strategie is erop gericht zich te ontplooien tot een mondiaal erkend bureau.

Vooralsnog is driekwart van LBi's omzet afkomstig uit Engeland en centraal en zuid Europa. Circa 10 procent van de verkopen vindt plaats in Scandinavië en een even zo groot deel in Amerika.

De netto-omzet over het kwartaal dat liep tot eind september bedroeg 40,3 miljoen euro, een toename van 15 procent ten opzichte van vorig jaar. De winst na belasting bedroeg 1,3 miljoen euro. Dat is, mede door investeringen, minder dan de 3 miljoen euro een jaar geleden. De kasstroom groeide van 2,2 miljoen naar 9 miljoen voor genoemde periode.

De cijfers konden de Zweedse beurs niet plezieren. De koers van het aandeel LBi daalde kort na opening van de beurs met bijna 12 procent.

LBi nam in de afgelopen maanden het bureau Creative Digital Group uit Atlanta en Syprup uit New York over. Voorts nam het een belang van 51 procent in Vizualize uit India.

Deel dit bericht

3 Reacties

Erik Verhulst

LBi zou echte Media-inovatie en volume partijen moeten overnemen. naast partijen als Reddion en Kobalt ook partijen als Memo2 en DQ&A. (de tweede is er natuurlijk niet meer). Een marge van 1,3miljoen op 40,3miljoen omzet wordt dat alleen wel een lastig verhaal.

Rob

tip: neem Reddion, Memo2 en DQ&A over, en je bent meteen klaar.

Gerard

Ter info: Reddion is nu een GroupM Company (Mindshare, Media Edge, Mediacom, etc). Dus part of the WPP Group. 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond