Deel dit artikel
-

Lucas Brentjes (Exact) leidde financieringsronde SocialExpress

Een grote groep Nederlandse investeerders uit kringen van Exact Software en Startupbootcamp Amsterdam heeft geld gestoken in de Belgische startup SocialExpress, dat merken inzicht verschaft in wat er op sociale media over hen gezegd wordt.

De 24-jarige Belg Ivo Minjauw heeft een kleine 250.000 euro opgehaald bij hoofdzakelijk Nederlanders: Arco Van Nieuwland (Exact Software en Yuki.nl), Lucas Brentjens (Exact Software en Yuki.nl), Chang Ng (Mconomy/Vitulum Ventures), Erwin van der Veen (Veenster/Vitulum Ventures) en Startupbootcamp Amsterdam. Het is vooral Lucas Brentjens, voormalige CEO van Exact, geweest die de financieringsronde heeft geleid.

Vanwege de deelname aan Startupbootcamp is het bedrijf nu nog in Amsterdam gevestigd, maar vanaf deze zomer wordt verhuisd naar het Amerikaanse Boston.

De grote kracht van SocialExpress, zo zegt het bedrijf zelf, is de rapportage. Bedrijven werken nu nog vaak in Excel of PowerPoint. Daarnaast is de software te gebruiken met CRM-patformen Radian 6, TwitSpark en Coosto.

Het bedrijf trok met zijn software al gelijk de aandacht van ABN AMRO, Philips en Media Markt, en heeft volgens Datanews vergevorderde gesprekken lopen met internationale banken, hotelketens en luchtvaartmaatschappijen.

Een ander Belgisch bedrijf Showpad heeft twee miljoen dollar opgehaald bij de Vlaamse durfkapitalist Hummingbird Ventures. Ook deze startup vestigt zich in de VS. Showpad maakt van brochures een gebruiksvriendelijke iPad-app, Het Amerikaanse Jive Software gaat Showpad integreren in zijn nieuwe verkoop- en training app  Jive Present, waardoor Fortune 500-bedrijven in het vizier komen. Andere gebruikers zijn Audi, BASF en Heineken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond