Deel dit artikel
-

Lufthansa werft met combinatie banner-Twitter

Luchtvaartmaatschappij Lufthansa begint een mediacampagne waarbij het, in de online uitingen, aansluiting zoekt bij sociale media.

Op lokale, Duitse sites en internationaal relevante portalen begint Lufthansa  (Wikipedia) een nieuwe mediacampagne. Banners, grafische online beeldreclame, bevatten knopjes die direct doorverwijzen naar Twitter, Facebook, e-mail en de populaire Duitse profielensite StudiVZ.

Door de sociale component aan zijn banners toe te voegen, hoopt het bedrijf direct binnen te rollen in de leef- en werkwereld van potentiële klanten.

De online actie bestaat, onder meer, uit een aanbod waarbij reizigers voor 169 euro twee tickets kunnen kopen voor een reis naar een Europese stad uit het Lufthansa-netwerk.

McCann-Erickson Deutschland is verantwoordelijk voor het on- en offline concept. De digitale uitvoering was in handen van Plan.Net uit München.

Foto: alex-s (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Danny Mekic'

Lufthansa bewijst maar weer eens ver voorop te lopen in de Europese luchtvaartindustrie 🙂

Pieter-Bas

Kent iemand meer succesvolle projecten binnen de vluchtvaartindustrie waarbij social media zijn ingezet?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond