Deel dit artikel
-

M4N ziet halfjaaromzet stijgen naar 7 miljoen

Adverteerders hebben de eerste helft van dit jaar 7 miljoen euro uitgegeven bij affiliatienetwerk M4N, een stijging van 46 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2009. M4N zelf boekte het eerste half jaar, vanwege de marge een bruto winst van ruim 1,8 miljoen euro.

“We zien dat adverteerdes aan commissies vijf procent van hun omzet besteden, inclusief btw”, aldus directeur Thomas Joosten. “Op jaarbasis, als we dat cijfer doortrekken, dan wordt er dit jaar 400 miljoen besteed door consumenten bij onze klanten.” Het eerste half jaar, zo berekent Joosten, is er voor 140 miljoen euro aan consumentenbestedingen via M4N gedaan.

Het doel is om over 2010 een omzet van 17 miljoen euro te behalen. Het laatste half jaar moet er dus nog 10 miljoen besteed worden door de adverteerders bij M4N.
In 2009 gaven de adverteerders over het hele jaar 12 miljoen euro uit bij M4N. Die bestedingen leverden de adverteerders 250 miljoen euro op.

Over het nettoresultaat laat het bedrijf zich niet uit. “Die geven we niet vrij, we zitten gewoon goed in de zwarte cijfers”, aldus Joosten. Hij vervolgt: “Wij herinvesteren om onze groei door te blijven zetten. Met name in techniek en innovatie. Al hebben we vorig jaar onze reserves goed aangevuld.  In deze tijden moet je sterker zijn als een klant omvalt. Je hebt dan de middelen nodig om dat op te vangen. Dat stuk risicobeheer hebben we beter onder controle.”

Joosten denkt dat de groei op de Nederlandse affiliatemarkt de komende jaren voorlopig nog niet voorbij is. “De consument geeft steeds meer geld uit online. Onze klanten proberen met marketing- en salesbudgetten die omzet naar zich toe te trekken. Affiliate is zo’n saleskanaal voor onze klanten. Daarnaast wordt er bij de marketingbudgetverdeling in deze tijden steeds meer rendement gerelateerde manieren van marketing gezocht. Er wordt meer gekeken naar de ROI, de marketingeuro verschuift meer naar affiliate.” Hij denkt dat de groei zeker nog een jaar of drie doorgaat.

M4N is het eerste affiliate marketingbedrijf dat publiekelijk en met absolute cijfers de jaarbalans opmaakt.

Deel dit bericht

5 Reacties

Tim van der Bilt

Gefeliciteerd Thomas en de rest van M4N. Mooie cijfers, goed werk.

Wouter

M4N start vanaf vandaag met een incentive voor affiliates: Affiliates die net als M4N de doelstelling van 50 procent groei ten opzichte van de eerste helft van het jaar behalen, mogen op kosten van het netwerk naar de Affiliate Summit in Las Vegas in januari 2011! http://lasvegas.m4n.nl/

Eric

Mooie cijfers! De afgelopen 10 jaar heb in meer en mindere maten met MBuyu/M4N samengewerkt als publisher. In de laatste 2 jaar is er een zeer sterkte groei gerealiseerd en geinvesteerd in nieuwe goeie mensen. De komende 6 maanden moet het hard gaan, ik ben benieuwd of we daar, net als vorig jaar, op mee kunnen liften.

Frans

Goed bezig dames en heren van M4N! Veel succes de komende 6 maanden met de geplande groei!

evert

gefeliciteerd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond