Deel dit artikel
-

Maggi laat Facebook-fans panklaar gerecht fabriceren

Maggi houdt een wedstrijd op Facebook om de lekkerste instant maaltijd te maken. De winnaars uit de voorronde krijgen een marketingbudget om hun gerecht te promoten en zo veel mogelijk stemmen te werven.

Duitsers kunnen in de komende weken meedoen aan een online wedstrijd op Facebook om de beste ‘Mein topfinito’ te maken. Ze moeten een recept maken dat in een pot van Maggi post, die kopers uiteindelijk kunnen kopen voor opwarming in de magnetron.

Deelnemers kiezen uit de combinatie van pasta, vlees en kaas, kiezen de verhoudingen en vullen dat aan met ingrediënten naar wens. Vervolgens moeten ze hun inzending gaan promoten onder hun eigen vrienden, familie en bekenden om zo veel mogelijk stemmen te krijgen.

De wedstrijd vindt plaats op de applicatie Maggi Kochstudio.

Het merk heeft een kleine 9.500 fans die door het jaar heen al tips krijgen over eten en bereiding.

Uit de tien inzendingen met de meeste stemmen kiest een Maggi-jury van drie man de drie beste gerechten. De drie inzenders krijgen vervolgens een budget waarmee ze met Facebook Ads zo veel mogelijk fans voor hun recept moeten zien te verzamelen. De winnaar ziet zijn gerecht begin 2012 op de schappen in de winkel liggen. Het product is vooral bedoeld voor alleenstaande mannen.

De campagne is opgetuigd door Neue Digital/Razorfish.

Deel dit bericht

1 Reactie

koolhydraatarm

Dit soort wedstrijdjes zijn echt supergoede marketing strategieën. Daarnaast ook nog eens erg leuk. Goed bezig

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond