Deel dit artikel
-

Marketeer wil andere baan

Marketeers lijken niet alleen op zoek te zijn naar marktkansen, maar zo’n veertig procent zegt ook op jacht te zijn naar een nieuwe uitdaging. Dit is de conclusie van het eerste Nationale Marketing Werk- en Salaris Onderzoek 2012 van Berenschot.

Ook marketeers hebben volgens Berenschot last van de impact van de crisis op hun werk. Bijna dertig procent zegt beducht te zijn voor een nadere reorganisatie en/of ontslag. Van de veertig procent van de marketeers die een andere baan zoeken, is vooral in de leeftijdscategorie tussen de 31 en 45 jaar het animo hoog. Er zijn iets meer vrouwen dan mannen die aangeven te willen switchen.

Bijna negentig procent geeft aan wel in de marketing actief te willen blijven. Maar 63 procent van de respondenten die op zoek is naar een andere baan zoekt die hetliefst in een andere sector dan waar hij/zij nu actief in is.

Het heeft er alle schijn van dat marketeers vooral op zoek zijn naar ontwikkelingsmogelijkheden. Tachtig procent van de respondenten ziet voor zichzelf nog wel mogelijkheden op dit gebied. Het ontbreken van ontwikkelingsmogelijkheden binnen de huidige baan is de belangrijkste drijfveer voor de zoektocht naar een andere baan, gevolgd door een beter salaris en inhoud van het werk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond