Marketingbedrijf Anomaly dagvaardt Mexx

Het Nederlandse kledingmerk Mexx is gedagvaard door marketingbureau Anomaly, omdat opdrachten ter waarde van een half miljoen euro onbetaald zijn gebleven. Dat meldt De Telegraaf. De partijen staan vrijdag voor de rechter.
Eind november 2012 liet kledingretailer weten dat het zijn nieuwe merk- en communicatiestrategie zou laten ontwikkelen door Anomaly. De opdracht omvatte ook digitale en sociale media. Mexx werd vorig jaar september overgenomen door Gores Group en had grote plannen om onder meer een e-commerceplatform op te zetten.
Mexx maakte vier miljoen euro vrij voor de marketingcampagnes die onder meer vanuit Amsterdam begeleid zouden worden. Door tegenvallende verkopen over de eerste maanden van 2013 wilde Mexx echter van het contract af. Anomaly besloot ‘coulancehalve’ haar volledige winstmarge van 570.000 euro op te geven, maar omdat het marketingbureau al vele tientallen campagnes had bedacht en personeel voor de klus had aangenomen, liggen er rekeningen van 567.415 euro. Mexx reageert volgens Anomaly nergens meer op.
Via de rechter eisen de Amerikanen betaling van de achterstallige rekeningen en herstel van de overeenkomst.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond