Deel dit artikel
-

Mats-spel 150 duizend keer gespeeld

Het online spel dat onderdeel is van de 'Matsweken'-campagne van C1000 (Schuitema) is in trek. In vier weken tijd werd de online variant op Memory 150 duizend maal gespeeld. De weekaanbiedingen onthouden, is de opdracht.

C1000 begon eind mei met de ‘Matsweken’, een periode van vijf weken waarin de supermarkt zijn klanten ‘matst’ door ze twee producten voor de prijs van een te verkopen. De campagne hiervoor bestaat uit commercials voor radio en televisie, maar ook uit een online spel. Reclamebureau Ubachs Wisbrun ontwikkelde de campagne, marketingbureau Devio ontwikkelde de online game die door Amercom is gemaakt.

“Het doel van de campagne is om de prijs van C1000 onder de aandacht te brengen”, zegt Michael Willems van Devio. “Verder willen we er ook nieuwe klanten mee naar de winkel halen.” Het spel vormt daarbij ‘een ludieke ondersteuning’, aldus Willems.

Wie het spel speelt maakt kans op een gevulde boodschappenmand ter waarde van 100 euro, waarmee een koppeling is gelegd tussen ‘boodschappen’ en ‘prijs’. Ook tijdens het spel werd die link gelegd. “Iedere week worden de plaatjes van het Memory-spel vervangen door de nieuwe weekaanbiedingen”, zegt Willems. “En wie het spel speelt ziet ook een kassabon waarop de prijs van de producten wordt vermeld.”

“In de wekelijkse mail die C1000 aan zijn klanten stuurt is het online spel onder de aandacht gebracht”, aldus Willems. “Ook is het spel vermeld in de wekelijkse folder van C1000, op de achterpagina stond een oproep om het spel te spelen. En verder is er op de winkelvloer aandacht aan besteed.”

De campagne van C1000 eindigt deze week, afgelopen weekeinde werd een tussenstand opgemaakt van het aantal keren dat het spel is gespeeld. In totaal werd het spel 150 duizend maal uitgespeeld door een speler. Willems: “Het is nogal verslavend, we zien dat mensen het vaker spelen. Ook zien we dat mensen regelmatig terugkeren om te kijken of ze nog bovenaan in de rangschikking staan.” Hoeveel mensen het spel niet uitspeelden en hoe vaak er naar de site gesurfd wordt om de eigen positie op de ranglijst te bekijken, kon Willems niet zeggen. “Alle details van de campagne hebben we nog niet, omdat de campagne nog loopt.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond