Deel dit artikel
-

Meer uitgevers sluiten commentaren

Vier grote digitale uitgeverijen hebben de reactiepanelen op hun sites gesloten. Discussies verplaatsen zich steeds meer naar Twitter en Facebook.

Reuters, Re/code, The Week en Mic behoren tot de uitgevers die recentelijk hun commentaren hebben gesloten, omdat zij liever via sociale media met hun lezers communiceren.

Voor Reuters was de belangrijkste overweging om te stoppen het arbeidsintensieve beheer van commentaren onder ruim 2 miljoen artikelen. Reuters houdt alleen nog zijn opiniesites en blogs open voor commentaren.

Voor Re/code was kwaliteit een overweging. Lezers kunnen in de ogen van redacteuren Walt Mossberg en Kara Swisher beter direct met de schrijvers communiceren.

Het Britse tijdschrift The Week (10 miljoen unieke bezoekers per maand) had veel last van irrelevante commentaren en ook Mic geeft nu de voorkeur aan Facebook. ‘We zagen dat vooral oudere mensen reageerden, terwijl jongeren sociale platforms prefereren.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond