Deel dit artikel
-

Megapool voortaan webwinkel

Megapool is woensdag als webwinkel nieuw leven ingeblazen. Net als bij de reguliere Megapools enkele jaren geleden kunnen consumenten bruin- en witgoed, maar ook telefonie en navigatie-apparatuur kopen. Vanaf medio maart gaat een reclamecapagne van start.

Megapool, dat ooit honderd zaken in Nederland had, ging in 2004 failliet. Bijna negenhonderd medewerkers kregen hun ontslag en veel winkels moesten worden gesloten. Winst werd al nauwelijks meer gemaakt, onder meer door concurrentie van de goedkope Mediamarkt.

De Harense Smid Groep nam 22 winkels over, maar moest er nog eens vijftien sluiten. BCC kocht enkele vestigingen van de groep. De naam Megapool verdween daarmee uit het straatbeeld. Maar omdat Megapool nog steeds een heel bekende naam is en omdat het consumentenvertrouwen in internetwinkelen steeds groter wordt heeft de Harense Smid Groep de formule weer nieuw leven ingeblazen.

In de webwinkel, die gisteren werd gelanceerd in het voormalige TPG-gebouw aan de Oosterhandelskade in Amsterdam, worden hoofdzakelijk A-merken aangeboden, hoewel volgens commercieel directeur Ric Verhoeff het aanbod in de toekomst wordt vervijfvoudigd.

Klanten kunnen de producten laten bezorgen of zelf ophalen bij een van enkele ophaalpunten, wat volgens het bedrijf soms wel honderd euro kan schelen.

Daarbij zet de Harense Smid niet zijn netwerk van winkels in. Er komen dit jaar vier afhaalpunten, waaronder een in Veenendaal. Formeel is Megapool.nl een apart bedrijf, maar het zal onder andere gebruik maken van de logistieke en administratieve dienstverlening van de Groep. "We houden de zaken naar buiten toe strikt gescheiden," zegt Verhoeff.

De Harense Smit biedt zelf geen producten aan op internet, maar Megapool had in het verleden wel een webwinkel die binnen een half jaar winstgevend is. Daar ligt inderdaad kansen, want de vroegere rivaal Mediamarkt doet nog niet aan verkoop via internet. "Daarmee zouden ze zichzelf te veel in de vingers snijden," aldus Verhoeff.

Megapool is momenteel nog niet opgenomen op de vergelijkingsites kieskeurig.nl, beslist.nl, vergelijk.nl en kelkoo.nl. Die zorgen normaal voor een flink deel van het aanloopverkeer en de omzet. Volgens Verhoeff doet Megapool vanaf vrijdag of uiterlijk zaterdag mee.

Deel dit bericht

5 Reacties

Gosse

Ik geef het concept weinig kans om drie redenen:- Het verschil tussen ophalen in Veenendaal en verzenden is 20 euro en dat is veel te veel.- De prijzen zijn "marktconform" en niet extreem laag, ook niet in vergelijking met bricks-shops.- Zodra consumenten de teksten lezen bij "Veel gestelde vragen" -> "Garantie/Reparatie" lezen laten ze hopelijk een aankoop achterwege. Megapool laat dat namelijk via de producent lopen en neemt zelf totaal geen verantwoordelijkheid, hoewel ze daartoe wettelijk wel verplicht zijn. Citaat website:"Wat moet ik doen als mijn product defect is?…Raadpleeg het bijgeleverde servicedocument. Hierin staat beschreven hoe u aanspraak kunt maken op de garantie. Dit traject loopt bijna altijd via de fabrikant. Het servicedocument vindt u in de doos van het door u bestelde artikel."  Dat is dus Megafout. De leverancier is in NL verantwoordenlijk voor een defect of ondeugdelijk product en dat schuift Megapool via de consument af op de fabrikant! En d?t kost heel veel moeite en tijd!

Dennis

Om nog maar te zwijgen over de dode pagina's …. lees elke linker menu link!

Henri

Consumentenvertrouwen in e-shoppen neemt inderdaad enorm toe. Maar Megastores zijn natuurlijk ook in.

Dirk

Bij Harense Smit kan je mobiel pinnen (bij aflevering) bij Megapool kan je dat nog niet.Ik hoop dat ze met leuke aanbiedingen komen.Voorheen kwamen we regelmatig bij Megapool.

klantenservice Megapool

@GosseBeste Gosse, inderdaad verwijzen wij in beginsel naar de fabrikant, de reden hiervoor is dat vrijwel altijd de klant dan sneller geholpen wordt. Op onze website staat ook dat als een klant er niet uitkomt met een fabrikant wij wel degelijk onze verantwoordlijkheid nemen, want wij zijn en blijven de verkopende partij met alle regels en wetten van dien. Met betrekking tot de prijzen hebben wij voor een concept gekozen waarbij afhalen een stuk voordeliger is. Ons afhaalfiliaal zit midden in het land, voor veel klanten loont dus het afhalen. In de toekomst zullen er meerdere afhaalpunten bijkomen, zodat nog meer klanten hiervan kunnen profiteren.Binnen enkele weken verschijnen wij ook op kieskeurig, dan zal voor u ook duidelijker en makkelijker te zien zijn dat de prijzen niet marktconform zijn. @DennisBeste Dennis, u heeft helemaal gelijk met betrekking tot de dode pagina's. Onder andere de massale belangstelling op de site heeft daaarvoor gezorgd. Wj hebben daarop de juiste maatregelen genomen en voorzover ons bekend zijn er nu geen dode pagina's meer.  @DirkBeste Dirk, indien u binnen ons eigen bezorggebied woont dan kunt u ook met pin/contant betalen. Om dit te controleren, selecteer een product, vul je gegevens in, krijg je daarna de keuze met een kalender dan woon je binnen ons bezorggebied. Wij zullen dit ook duidelijker gaan communiceren op de website. Bedankt voor de suggestie!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond