Deel dit artikel
-

Minister Jorritsma start tweede fase ‘Nederland gaat digitaal’

Vandaag gaat met een uitgebreide reclamecampagne de tweede fase van 'Nederland gaat digitaal' van start. De campagne is bedoeld om met name mkb-ers het web op te krijgen. De cijfers die minister Jorritsma (EZ) bij de presentatie van een boek over het project gaf, zijn echter niet zeer hoopgevend.

"In Nederland gaan we redelijk achteloos met ICT om", sprak Jorritsma in Mediaplaza, de plaats waar de tweede fase gepresenteerd werd. "We lopen wel aardig mee, maar ik kan niet zeggen dat we nu voorop lopen in Europa."
Toch laten de cijfers een aardige stijging zien van de op internet aangesloten bedrijven. Nu heeft 68 procent een aansluiting, tegen 55 procent vorig jaar. 36 procent van het bedrijfsleven handelt ook daadwerkelijk via het web, in welke vorm dan ook. Dat is weliswaar een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, maar nog steeds erg laag in vergelijking met landen als Zweden, Engeland en Duitsland.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!