Modeketen Zara publiceert mobiele applicatie

Zara brengt internationaal een programmaatje uit voor de mobiele telefoon waarmee shoppers onderweg al door de rekken van de winkel kunnen struinen.
De van oorsprong Spaanse multinational verlengt zijn bereik naar de mobiele telefoon. Twee keer in de week publiceert het bedrijf vernieuwingen om het gebruik van de applicatie aantrekkelijk te houden.
Gebruikers kunnen kleding uit de catalogus, tot in detail, bekijken maar ook inspiratie opdoen door look books te bekijken. De draagbare, digitale Zara-gids bevat kleding voor mannen, vrouwen en kinderen.
Het is niet mogelijk om items te kopen via de mobiele telefoon.
Het bedrijf maakt serieus werk van zijn mobiele uitgave, want publiceert de software in een keer voor vijf platformen. Behalve de vanzelfsprekende uitgave voor de iPhone zijn er ook versies voor Blackberry, Windows-telefoons, Android-toestellen en Nokia-smartphones.
Een ander initiatief uit de modewereld kwam eerder deze maand uit Engeland. Daar ging de site The Fashion Pixie van start. Dat is een site die van 300 Engelse winkelketens verzamelt waar en wanneer de uitverkopen plaatsvinden. Belangstellenden kunnen zich per sms of e-mail inschrijven om te zien waar de dichtstbijzijnde uitverkoop is.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
4 Reacties
Stefan - Viva la Media
Kijk, eindelijk een bedrijf die het snapt. Niet alleen een iPhone App, maar meteen voor een grote groep gebruikers ook op andere platformen.
anoniem
idd een adverteerder die het snapt. en zo makkelijk te koppelen aan outdoor media (via bijv. een gratis sms mechanisme / bluetooth) dat de statische billboard/busreclame 'gratis' verlengd word!
Richard Otto
De Zara applicatie is wel wat beperkt. Goed dat je de gehele collectie kan zien, maar prijzen en overige productinfo (soort stof, verkrijgbare kleuren) en een Shioplocator zitten dr niet in. Toch hulde aan Zara om hem multiplatform uit te brengen ipv alleen als iPhone app, want er zijn in Nederland natuurlijk wel meer Zara-klanten dan de huidige 200.000 iPhone-gebruikers. Vorige week is ook het Amerikaanse Abercrombie & Fitch met een Abercrombie app gekomen. Hierin is alleen Shop-opening news te vinden en fotos van zwart/wit fotos te zien van jongens met een bloot bovenlichaam. Kleding van het merk is er nauwelijks te zien: 'Mobiele Mismarketing'. Bij het downloaden van deze app verschijnt er een waarschuwing dat deze app alleen geschikt is voor mensen van 17+. Apple keurt apps met mannentepels dus wel goed. Vrouwentepels zijn daarintegen nog steeds uit ten boze!.
anoniem
ben het met richard eens dat de app zeker beperkt is, er kan nog veel meer. push notifications met aanbiedingen voor trouwe klanten, store locator idd gekoppeld aan google maps, sociale mogelijkheden (bijv. jurkje kunnen delen via mail naar vriendin), email aanmeldmogelijkheid, enz. enz. maar het feit dat ze de stap durven maken naar mobile internet is lovenswaardig!