Deel dit artikel
-

MP3.Com levert muziek aan supermarkten en restaurants

Muzieksite MP3.Com richt een speciale licentie-afdeling op om onder licentie muziek te kunnen verspreiden onder supermarkten, restaurants en winkelcentra. De bedrijven die zich aanmelden voor deze dienst kunnen kiezen uit 424,000 liedjes en 67,000 artiesten. De deelnemer moet daarvoor een online rekening openen en via deze rekening wordt de digitale muziek geleverd.

Volgens MP3.Com is de service zo opgebouwd dat het voor bedrijven mogelijk is om eigen reclameboodschappen tussen de muziek te plaatsen. MP3.com schat de waarde van de licenties aan retailers op ongeveer 500 miljoen dollar per jaar en daar wil het bedrijf meeprofiteren. De site zoekt naar nieuwe bronnen van inkomsten, nu MyMP3.com onder juridische druk staat.
Op dit moment lopen er allerlei rechtszaken tegen MP3.Com omdat grote Amerikaanse labels vinden dat het bedrijf copyrights van hun artiesten schendt. Ook onafhankelijke uitgevers en kleine platenmaatschappijen hebben zich in de strijd gemengd; ze hebben ook aanklachten tegen MP3.Com ingediend.

Naast de geregistreerde liedjes uit de catalogus van MP3.Com waaruit bedrijven kunnen kiezen, zijn er ook mogelijkheden om muziek van onbekende rockbands te downloaden. Maar ook muziek van bekende bands komt aan bod. MP3.com zegt een afdeling te willen neerzetten die verscheidenheid aan muziek aan de man brengt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond