Deel dit artikel
-

MSN.nl volgt trend van branded content

MSN.nl vernieuwde de homepage en past hiermee ook de advertentiemogelijkheden aan. “We zien de trend van branded content duidelijk groeien. We leunen nu minder zwaar op de traditionele bannerposities”, aldus Jeroen Verkroost, Executive Producer MSN.nl.

Het is de bedoeling om meer een brand destination te maken van MSN.nl. "Als je kijkt naar onze oplossing voor branded content, dan zie je dat we content brengen die ook leuk is voor de bezoekers." Verkroost vervolgt: "We kunnen een merk op redactionele posities promoten." Met de nieuwe advertentiemogelijkheden mikt MSN.nl meer op content integratie voor merken dan op traditionele bannering.

Lager op de nieuwe homepage is meer ruimte gecreëerd voor advertorials. Daarnaast is er een lijst met gesponsorde links. "Als er geen kliks op komen en het dus niet interessant is voor het publiek, dan halen we het weg. We kijken naar zowel het belang van de bezoeker als de adverteerder", aldus Verkroost.

In de redactionele ruimte biedt MSN.nl de adverteerder de ruimte om een product onder de aandacht te brengen, zonder zelf direct een mening of duiding te geven. "Ze kunnen een filmrelease bijvoorbeeld pitchen met behulp van foto’s, video of een wallpaper. Wij maken iets voor de klant. Dat kan variëren van iets simpels als een fotogalerie, tot een hele content omgeving met toeters en bellen, of alles er tussenin."

Zo is er op dit moment op de site een grote visual over water en huid die leidt naar een branded content-samenwerking met Dove waar bezoekers artikelen en tips op een aparte pagina krijgen voorgeschoteld.

Verkroost: "Met branded content kunnen wij als partij (content aggregeren en) met onze klant meedenken en ook iets neerzetten dat echt interessant is voor het publiek. Alleen maar bannerposities bieden, dat is niet meer van deze tijd."

De banners zullen nooit helemaal verdwijnen meent Verkroost. "Er komen meer mogelijkheden bij. Voor een bepaalde boodschap is branded content misschien niet geschikt en een banner wel."

Aan de hand van panelonderzoek kreeg MSN te horen dat de vorige pagina te druk was en te veel advertenties had. "Het had een SBS6-gevoel. Er is voor alles een doelgroep. Maar dat past niet bij Microsoft. De feedback van de gebruiker hebben we verwerkt in het nieuwe design. Het lijkt op de andere MSN-pagina’s wereldwijd, maar het is afgestemd op de Nederlandse markt en gebruiker."

Deel dit bericht

2 Reacties

Hannov

Ik begrijp werkelijk niet waarom Microsoft in Nederland zo'n karakterloze site maakt. Het is een combinatie van wezenloze gossip met wat ANP-bagger.

Jeroen Verkroost

@Hannov Het verschil tussen MSN en bijvoorbeeld een krantensite is dat daar de mening van de redactie centraal staat, en bij ons die van de consument.  Hoe dat zit? Bij MSN geven we bewust geen interpretatie van het nieuws (zoals traditionele redacties het nieuws "voorkauwen" voor hun eigen publiek), maar houden we het nieuws zakelijk en neutraal. Welke onderwerpen belangrijk zijn wordt bij ons door de bezoekers bepaald, die door middel van clicks, ratings en doorsturen zorgen dat sommige artikelen meer promotie krijgen, of langer op de voorpagina staan.  Bij ons vanuit de redactie dus geen lobby voor of tegen scooterjeugd, Wilders of meer snelwegen, maar een snel overzicht dat past bij een breedtesite. Als je echt de diepte in wilt kun je daarvoor aanvullend altijd de specialist nog opzoeken. Wij bieden een overzicht, dat is onze aard. Daarnaast is de waardering voor de combinatie met het entertainment nieuws onder onze bezoekers bijzonder groot. Dit wordt in onderzoeken door onze gebruikers steeds aangegeven als een van de belangrijkste redenen om MSN te gebruiken.  Dat is onze propositie; Het laatste en het leukste nieuws, gebracht op een neutrale manier en niet gesorteerd naar behoefte van de redactie, maar juist naaar de behoefte van de bezoeker. ….dat wil overigens niet zeggen dat jij het leuk moet vinden, maar ik hoop wel dat ik je hiermee meer inzicht verschaft heb in de gedachte achter de keuzes die we maken. We hebben dagelijks meer dan 9 miljoen pageviews op alleen de homepage, en gemiddelde actieve sessielengtes van 4,5 minuut in de ahcterligende kanalen dus we bedienen in elk geval wel een doelgroep die onze aanpak waardeert 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond