Deel dit artikel
-

RTL Nederland verdubbelt met Online

Nederland en Frankrijk zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei van RTL Group. De bedrijvengroep zag het aantal gerealiseerde online videostreams met 35 procent toenemen. RTL Nederland boekte een online groei van 115 procent.

RTL Group maakte vanochtend de financiële resultaten over 2011 bekend. De omzet nam toe met 4,2 procent tot 5,8 miljard euro. De winst voor bijzondere lasten wordt als ‘bijzonder goed’ omschreven en kwam uit op 1,1 miljard euro. Het netto resultaat groeide met 13,9 procent tot 696 miljoen euro.

Het bedrijf publiceert ook enkele digitale resultaten, niet in financiële maar wel in operationele termen.

Het gebruik van de online Europese platformen steeg aanzienlijk. Het aantal aangeroepen videostreams groeide met 35 procent tot 1,9 miljard. Een opdeling naar de individuele landen wordt niet gemaakt.

RTL Nederland geeft wat meer inzage in de digitale verrichtingen. Volgens de STIR-cijfers is RTL nu het vierde grootste netwerk van Nederland. Gemiddeld verwerken de RTL-sites 15,4 miljoen bezoekers (2,6 miljard pageviews). Dat is een toename van 115 procent ten opzichte van vorig jaar.

Twee procent van de Europese videostreams van RTL wordt in Nederland gerealiseerd: 378 miljoen (+44 procent). De populairste videobestemmingen zijn ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’, ‘RTL Nieuws’, ‘The voice of Holland’ en ‘X FACTOR’.

De omzet van RTL Nederland groeide met 14,4 procent tot 491 miljoen euro (tv/online: 430 miljoen; radio: 61 miljoen).

Foto: Vancouver Film School (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond