Deel dit artikel
-

Nederland vierde land voor thuiswinkelen in Europa

Het kopen op afstand – via internet, catalogus of telefoon – groeide in de eerste helft van 2003 met ruim elf procent in omzet, tot een bedrag van 1,17 miljard euro. Nederland is daarmee in omzet het vierde land voor thuiswinkelen in Europa.

De cijfers zijn afkomstig uit de studie eRetail Track van de brancheorganisatie Thuiswinkel.org . De resultaten worden vandaag gepresenteerd op het congres eNederland in Zeist.

De stijging van de omzet is met name te danken aan de sterke groei van online consumentenbestedingen. Zoals eind september gemeld door Thuiswinkel.org groeiden deze in de eerste helft van 2003 met 36 procent tot 575 miljoen euro.

"De omzetstijging in de thuiswinkel-branche in de eerste helft van 2003 is met ruim 11 procent opvallend te noemen in vergelijking met de -1,9 procent daling in de reguliere detailhandel", aldus Thuiswinkel.org.

Het aandeel verkoop op afstand in binnen de non-food retail bedroeg in de eerste helft van dit jaar 5,1 procent, tegenover 4,5 procent in dezelfde periode vorig jaar. Op de gehele Nederlandse detailhandelsverkopen had verkoop op afstand een aandeel van 2,9 procent, in de eerste helft van 2002 was dit 2,6 procent

Deel dit bericht

2 Reacties

www.etalageonline.nl

Geachte redactie  De thuiswinkel organisatie vergeet een hele belangrijke tak, en dat is de bussines to bussines via internet en katalogi wij zijn o.a een grote speler en die kent thuiswinkel geen eens, dus die cijfers kloppen volgens ons niet. Accoord?  mvrg  Dhr E Schram

Spaarvarken

Hallo hr. E. Schram! Wat grappig dat u zich al B2B organisatie onder de thuiswinkel-branche wilt scharen. Kunt u dit toelichten? Akkoord? Dhr. S. Paarvarken

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond