Deel dit artikel
-

Nederlands Senanga lanceert de microwebshop

Het Nederlandse bedrijf Senanga gaat blogs en websites opleuken met de shoplet: een gebruiksvriendelijke webshop-widget met relevante producten. Bol.com en ook modemerken als McGregor doen als eerste mee.

Met de shoplet kan de aankoop inclusief betaling binnen het artikel worden voldaan. Hierdoor kan de bezoeker gewoon op de blog of nieuwswebsite blijven om de aankoop te doen. Lees je vlak voor de kerstdagen een mooi interview met Dan Brown op je favoriete nieuwswebsite? Dan kan je onderaan het artikel gelijk zijn nieuwe boek kopen. Met behulp van iDEAL, creditcard, automatische incasso, acceptgiro en straks ook bitcoin.

Senanga, dat maanden onder de radar heeft geopereerd, faciliteert de samenwerking tussen webshops en website-eigenaren (zoals bloggers) die Shoplets willen plaatsen. Allerlei shops zijn al aangesloten van bol.com en Amazon.co.uk, tot Fooss.nl en Loavies.com. Senanga biedt plugins voor onder meer WordPress en Magento. Bij Blogspot kan HTML-code worden ingeplakt.

De webshops zorgen voor de beste (inkoop) deals, een veilige betaling, zorgvuldige verzending van de producten en een goede klantenservice, stel Senganga. De bloggers en media zorgen voor de relevantie, de content en het juiste publiek. Zij kunnen in een database zoeken naar geschikte onderwerpen, maar moeten de shoplets wel handmatig selecteren.

Deelname voor media, bloggers en webwinkels is gratis. Per verkocht product ontvangen de bloggers en Senanga een percentage van de omzet.

Inmiddels is er ook interesse vanuit Azië en de Verenigde Staten getoond, waardoor het bedrijf na tien maanden ontwikkeling al over de grenzen aan het praten is. “De komende maanden ligt onze focus op de Nederlandse en Europese markt. Achter de schermen zijn we ook met verdere internationale uitbreidingen bezig gezien wij continu uitbreiden met extra talen en plugins voor e-commerce- en contentmanagementsystemen”, zegt medeoprichter Rutger van Zuidam, die in het verleden was betrokken bij Paylogic.

Senanga is in december 2012 opgericht door Van Zuidam, Nikolaj van Veen en Michiel Pouw. Het bedrijf is gestart met minimale middelen en twitterde zelfs de eerste kantoormeubelen gratis bij elkaar. Inmiddels werkt het team van elf mensen vanuit vestigingen in Groningen en Muiden aan de ontwikkeling van het product en bedrijf. Geld komt van de drie oprichters en een niet nader genoemde vermogende particuliere investeerder.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jasmien

Nice, hier zie ik wel kansen in. Hoge relantie, hoge ctr. Wellicht zijn impulsieve en dus retouren een nadeel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond