Deel dit artikel
-

Nederlandse jeugd maalt niet om games-piraterij

Van de Nederlandse jeugd tussen 12 en 19 jaar ziet 67 procent het krijgen en maken van kopieën van games en andere software als volstrekt normaal. Dit meldde de NVPI bij de start van de campagne tegen piraterij, waarin ook Peter R. de Vries fungeert.

De helft van de jongeren ziet niet in wat de voordelen zijn van het gebruik van een originele versie boven een kopie, zo blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de NVPI, brancheorganisatie voor de entertainmentindustrie.

Om de sociale acceptatie van het maken en verhandelen van gekopieerde games en andere software te verlagen – bijna negen van de tien jongeren wordt door familie en vrienden nooit aangesproken op het gebruik van illegale games of andere software – en jongeren meer bewust te maken van de voordelen van het gebruik van originele producten, start de branche vandaag met een grootschalige communicatiecampagne.

Deze campagne, onder de naam B.I.G. (Ban Illegale Games & Software) vraagt niet alleen aandacht voor deze kwestie, maar legt jongeren uit wat wel en niet mag en wat de voordelen van het gebruik van originele producten zijn. Dat gebeurt door middel van tv-commercials, radiospots, advertenties, billboards en een speciale website.

Promotieteams zullen scholen, computer- en softwarebeurzen en games evenementen bezoeken. Misdaadverslaggever Peter R. de Vries speelt een prominente rol in de eerste fase van de campagne, die anderhalf jaar gaat lopen. B.I.G. is een initiatief van NVPI en wordt mede ondersteund door het platform multimediaproducenten en NISVE.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond