Deel dit artikel
-

Nederlandse VR-bioscoop trekt Europa in

&samhoud media brengt zijn concept van de pop up cinema met virtual reality brillen naar Duitsland, Denemarken en Engeland.

Eerst wordt er in Amsterdam rond kerst nog een extra week ingelast waarin Jip Samhoud en zijn team de ervaring van virtual reality in bioscoovorm proberen te vatten.

Als een reizend circus deed het team afgelopen weken verscheidene grote steden aan in Nederland. In een tijdelijk gehuurde zaal werd twee à drie dozijn draaistoelen neergezet. Daarop een VR-viewer, koptelefoon en een aanbod van meerdere filmpjes van vijf tot tien minuten.

De VR-kijker mag ook kiezen of hij als ‘toetje’ een VR-horrorfilmpje wil ervaren. Het andere aanbod bestaat grotendeels uit erg professioneel geschoten materiaal van VRSE.

De theatertour was grotendeels uitverkocht en smaakt Samhoud naar meer. Zijn &samhoud media, reclamebureau en ontwikkelaar van VR-belevingen, richt de komende wintermaanden futuristische bioscopen in in Berlijn, München, Zürich, Londen en Kopenhagen. “Er is een markt voor VR. We zien dat er een echt business model te maken is uit VR-bioscopen. Alleen al in de eerste paar dagen dat we nu open zijn geweest hebben we meer dan 2.500 bezoekers mogen ontvangen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond