“Netpresence wil een toonaangevend bureau worden”

Internetbureau Netpresence Indivirtual Media wil met de overname van Pongnet haar positie in Nederland versterken. In september kondigde Netpresence-directeur Koos van der Weijde aan tot de top 3 te willen behoren. "Dat hebben we iets bijgesteld. We willen in ieder geval toonaangevend zijn."
"Aantallen werknemers interesseren ons niet meer, we willen roepen dat we toonaangevend zijn, én dat men ons dan ook gelooft", aldus Van der Weijde. Toch zal Netpresence dit jaar verder groeien. Kortgeleden betrok het een nieuw pand in Amsterdam Zuid-Oost, waar nog veel personeel ondergebracht kan worden. "We zijn inderdaad ambitieus. Voor dit jaar hebben we nog vier á vijf bedrijven op ons verlanglijstje staan."
De groei van het bedrijf heeft ook een andere reden. Van der Weijde: "Die tendens dat hier allemaal Scandinaviërs en Amerikanen heen komen moet eens gestopt worden. We moeten laten zien dat we het zelf ook wel kunnen."
Hoeveel er voor Pongnet betaald is, is niet bekend. De partijen benadrukken in ieder geval dat hun werkzaamheden complementair zijn. Waar bij Netpresence het zwaartepunt ligt op creativiteit en de integratie van Internettoepassingen in bestaande bedrijfsprocessen, ligt het bij Pongnet op hoogwaardige techniek. In totaal heeft de combinatie zo'n 60 medewerkers. Komt er binnenkort dan ook een beursgang? "Ach, daar dromen we natuurlijk wel stiekem van, maar als we dat gaan doewn, willen we het wel heel goed voorbereiden."
Aandeelhouders in Netpresence zijn ondermeer pr-bureau Winkelman Van Hessen en ABN Amro Participaties, dat in september instapte voor een onbekend aandeel.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond