Deel dit artikel
-

Newmonday en Intermediair geliefd bij werkzoekenden

De samengevoegde sites van Intermediair en Newmonday waren in februari de meest populaire banensites van Nederland. Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope naar het bereik en aantal unieke bezoekers van Nederlandse carrièresites in februari.

In de top tien van het onderzoeksbureau eindigen Intermediair en Newmonday afzonderlijk op een respectievelijk tweede en negende plaats. Samen hebben beide domeinnamen een totaal van 450.000 unieke bezoekers, het aantal dubbele niet meegeteld.

De eigenlijke eerste plaats in de ranglijst is voor Stepstone . Deze site kreeg in februari 400.000 unieke bezoekers. Het onlangs in problemen geraakte Clickwork eindigt als achtste in de lijst, het haalde in februari zo'n 140.000 unieke bezoekers naar haar site. Vorige week werd bekend dat de carrièresite in afgeslankte vorm toegevoegd zal worden aan de site van dagblad De Volkskrant. Jobnews en Monsterboard eindigen respectievelijk derde en vierde op de ranglijst, met beiden ongeveer 310.000 unieke bezoekers.

Verder blijkt uit het onderzoek dat het aantal personen dat een carrièresite bezoekt fors is toegenomen. In februari zou twintig procent van de Nederlandse internetgebruikers een carrièresite hebben bezocht. In januari was dit volgens Multiscope zestien procent.

Het onderzoek is gedaan onder ongeveer 1500 panelleden. Via speciale software kan Multiscope hun gedrag op internet bijhouden. Het panel vormt volgens Multiscope een goede afspiegeling van de Nederlandse internetpopulatie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond