Deel dit artikel
-

Nieuwe HD campagne Sony

Sony Nederland is een nieuwe campagne begonnen rond zijn hoge definitie (HD) producten, en dan met name de BRAVIA televisies. Na de bekende Balls- en Paint-commercials is een nieuwe wereldwijde campagne gestart om LCD televisies op de markt te zetten.

Daarin zijn honderden gekleurde (klei)konijnen – zogenoemde Play-Dohs – in New York te zien die met behulp van stop frame motion animatie in beweging zijn gezet. Sony kreeg daarbij assistentie van Aardman Animations, bekend van films als Wallace & Gromit en Chicken Run.

Sony verwacht een sterke groei van de vraag naar zogenoemde Full HD-schermen, zegt communicatiemanager Bart Panman. "Daarbij is het najaar veruit het belangrijkst voor ons, we verkopen dan vaak meer televisies dan ten tijde van een WK of EK Voetbal."

Het aantal Full HD schermen – met de hoogste resolutie – in Nederland is echter nog gering, ondanks een sterk stijgende vraag naar platte televisies.  "Al onze marketinginspanningen zijn gericht op HD," zegt Panman. "Andere producten brengen we nauwelijks onder de aandacht, dat is vrij uniek voor een elektronicabedrijf." Even uniek is volgens Panman dat Sony een kortingsactie is gestart voor gebruikers van Sony HD apparatuur. Bij iedere volgende aankoop krijgen ze korting tot maximaal 10 procent.

De Play-Doh commercial is het laatste project van hoofd marketing David Patton, die wordt vervangen door Ben Moore (39). Moore heeft voor DDB en Lowe gewerkt, en was hoofd marketing van Nike, waar hij de verantwoordelijkheid had over de campagnes van Wieden & Kennedy uit Amsterdam.

 

Deel dit bericht

1 Reacties

M Besseling

Ja, prachtig HD. Maar de waarde daarvan is zeer beperkt, want er is nog nauwelijks HD content.  Natuurlijk wil iedereen HD Ready zijn, voor als het daadwerkelijk gaat gebeuren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond