Nieuwe spaarplaatjes AH: AR en leren programmeren

Aanstaande maandag gaat een nieuwe actie voor spaarplaatjes bij Albert Heijn van start. Hierin speelt leren programmeren voor kinderen met augmented reality een grote rol. De supermarkt werkt hierin samen met NEMO Science Museum.
Zojuist maakte Albert Heijn in het Amsterdamse museum het thema van de komende reclameactie bekend. Net als bij eerdere acties kunnen kinderen plaatjes verzamelen om in een boek te plakken. Honderdzestig in totaal. Twintig daarvan zijn bijzonder, omdat je ze ook in de bijbehorende app kan sparen.
De supermarkt legt uit: “Op de Techie AR-plaatjes staat de held van deze actie: Techie de robot. In combinatie met de gratis AH Tech app kunnen kinderen hun eigen augmented reality Techie programmeren. Door codeblokken te verslepen, toe te voegen of te verwijderen verander je Techie bijvoorbeeld in een filmster of kun je Techie de populaire Swish Swish-move laten doen. Zo leren kinderen spelenderwijs de basisprincipes van programmeren en ontdekken ze dat veel dingen om ons heen door computers zijn aangestuurd.”
De technische kant van de vier weken durdende campagne is ontwikkeld door @Samhoud Media en Ranj.
Met deze campagne brengt AH kinderen op grote schaal de beginselen van computational thinking bij.
Wouter Kolk, CEO van Albert Heijn, zegt in een persbericht: “Met deze actie willen we kinderen laten kennismaken met de wereld van tech. Zo ontdekken ze zelf hoe leuk tech is en hoe het vooruitgang mogelijk maakt.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
Oscar
En wat kost die Techie robot ?
G. Van Der Heiden - Mevrouw
160 plaatjes in 4 weken. Veel te veel weer in te weinig tijd. Zoals altijd bij AH
G. vd Heiden Jr.
En meteen weer negatief commentaar, zoals altijd op internet-berichten.
Corinne
Wat een goed idee, hier is over nagedacht, ontwikkeling voor kind en misschien ook voor ouder (-:
;
Cees
@Oscar, de techie robot is augmented reality, zit in de gratis app… ? het is geen echte robot die je moet kopen!
Jan
AH richt wel een beetje vaak hun marketing op onze kinderen. Het begint toch een beetje op te vallen. Lang lopende spaaracties voor minderjarigen zogenaamd gratis bij de bkodschappen.