Deel dit artikel
-

Nokia traint creatieven in mobiel adverteren

Traditionele creatievelingen uit de advertentiewereld moeten, als het aan Nokia ligt, eens flink onder handen worden genomen. Met het nieuwe, nog op te zetten ‘Ad Labs’, wil de Finse toestelfabrikant de professionals trainen in de ‘zwarte band’ van mobiel adverteren.

Met het nieuwe project wil de toestelfabrikant de markt van mobiel adverteren een zetje in de rug geven. Nokia kondigde Ad Labs aan op het reclamefestival in Cannes, zo schrijft de Britse krant Guardian.

Het geld in de markt van mobiel adverteren zal de komende jaren naar verwachting alleen maar stijgen. Ondertussen zijn er genoeg technologieën voor mobiel adverteren waardoor bereik en metingen geen issue meer zijn. De markt moet echter nog wel wat spelers meekrijgen.

Volgens Nokia, zo is te lezen in Guardian, zijn het de creatieve breinen die achter de campagnes zitten, die het medium nu nog tegenhouden. "Er zijn nog weinig mensen in de sector die zich bezig houden met het ontwikkelen van concepten voor campagnes waarin mobiel adverteren wordt geïntegreerd."

‘Ad Labs’ zal een vestiging krijgen in Boston en Londen. Educatie moet mensen in de advertentiesector bewust maken van de mogelijkheden van mobiel adverteren. Hiermee wordt het medium meer geïntegreerd in campagnes, hoopt Nokia.

De toestelfabrikant heeft campagnes lopen op Nokia Media Network, het advertentienetwerk van de toestelfabrikant, met mobiele partnersites waaronder Reuters en Cosmopolitan. Nokia gaat in dit project allereerst samenwerken met zijn eigen partnerbureaus waaronder bijvoorbeeld Wieden & Kennedy en MediaCom.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond