Deel dit artikel
-

Nokia verkoopt 400 duizend exemplaren N-Gage

Twee weken na de lancering van de N-Gage heeft Nokia 400 duizend exemplaren van de mobiele spelcomputer verkocht. Analisten vinden de verkoopcijfers van het vakantieseizoen interessanter.

De N-Gage werd op 7 oktober gelanceerd , met een marketingbudget van 150 miljoen euro. Nokia was al enige maanden druk doende veel rumoer rond de N-Gage te creëren. Zo trok er een deze zomer een promotiekaravaan door diverse Europese landen waar al in competitieverband met de nieuwe spelcomputer gespeeld kon worden.

Behalve dat er met de N-Gage games gespeeld kunnen worden, is het tevens een telefoon, een mp3-speler en een fm-radio, het apparaat kost in Europa rond de 300 euro. Met zijn spelcomputer hoopt Nokia de hegemonie van de Nintendo Gameboy aan te tasten. Het Finse bedrijf heeft zich ten doel gesteld om eind volgend jaar tussen de 6 en 9 miljoen N-Gage spelcomputers verkocht te hebben.

De N-Gage kwam twee weken gelden in 60 landen in bijna 30 duizend winkels te liggen. De eerste verkoopcijfers zijn in lijn met de eerder geuite verwachting van Nokia. Het bedrijf maakte bekend dat er wereldwijd 400 duizend exemplaren over de toonbank zijn gegaan, waarbij de verkoop in Europa en Azie het best verloopt. Ilkka Raiskinen, senior vice president van de afdeling media en entertainment, zegt dat betere distributie in de Verenigde Staten nodig is om de verkoop daar aan te wakkeren.

Volgens Reuters zijn analisten weinig onder de indruk van de verkoopcijfers. "De grote vraag is niet hoeveel ze in de eerste twee weken na de lancering hebben verkocht, maar hoe de verkopen rond Kerstmis verlopen", zegt Ben Wood van Gartner Dataquest.

Deel dit bericht

2 Reacties

Esme V

I think the 400,000 units "sold" means "shipped to the resellers" not actually sold to end users. This article in Gizmodo ( http://www.gizmodo.com/archives/009656.php ) says that the sales have been VERY disappointing: "Arcadia Research did its own detective work and estimates that in its first week on sale in the US, Nokia managed to sell fewer than 5,000 of these. And last week a poll of British retailers found that only 500 were sold there in that same time period." EV

sjaakie

Het is belangrijk op de opties van achtergronmuziek marketing en geur marketing open te houden. Zo is uit onderzoek gebleken dat achtergronmuziem marketing een direct effect heeft op de verkoopcijfers! Geur marketing zou een zelfde soort effect hebben, maar er is daar nog niet optimaal onderzoek dnaar gedaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond