Deel dit artikel
-

Omnichannel formule Suitable naar buitenland

Herenmodezaak Suitable van Raoul van Dun, die een omnichannelformule hanteert voor zijn twaalf fysieke winkels, gaat zijn eerste buitenlandse winkel openen in Antwerpen. Samen met een online marketingbureau wordt de formule lokaal gepromoot.

Ongeveer de helft van de omzet ontleent Van Dun al aan onlineverkopen en hij verwacht dat online de komende jaren leidend wordt.

Om die reden wordt online geëxperimenteerd met personal profiling. Een groep klanten tussen de 24 en 34 jaar krijgt daarbij een persoonlijke homepage en assortiment te zien. Voor het einde van het jaar wil Van Dun dit breed uitrollen. Het personaliseren van kleur, maat en pasvorm wordt later toegevoegd.

Van Dun is voorzichtiger met technieken in de winkels, vertelt hij aan Retailwatching. Een rondgang onder klanten leerde bijvoorbeeld dat consumenten nog wat afwerend tegenover iBeacons staan. ‘Ze moeten niet het idee krijgen dat we hen achtervolgen of alles willen weten.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond