Deel dit artikel
-

‘Online boodschappen substantieel onderdeel Amazon’

Online boodschappen worden tegen 2023 een belangrijk onderdeel van de omzet van Amazon met een geschatte handelsomzet van minstens 70 miljard dollar. Dat is drie keer zoveel als in 2019.

Niet alleen Amazon, ook Walmart en Instacart worden belangrijke spelers, zo is de verwachting van RBC Capital Markets.

RBC baseert zich op een enquête onder 1500 Amerikanen, waarvan al bijna de helft eens per week online boodschappen bestelt, 22 procent meer dan in 2018. Amazon is daarbij veruit favoriet. Het bedrijf wordt door 60 procent genoemd, Walmart door 47 procent.

Amazon is populair omdat wie een Prime abonnement heeft sinds enkele maanden geen bezorgkosten hoeft te betalen.

De coronapandemie heeft in belangrijke mate bijgedragen aan de groei. Een derde van de respondenten geeft aan dat ze afgelopen maand voor het eerst online boodschappen hebben besteld. De bestellingen bij Amazon zouden met 50 procent zijn gegroeid.

De app Walmart Grocery staat bovenaan in de categorie shopping in de VS, en is zelfs Amazon gepasseerd bij zowel Apples App Store als de Google Play Store. Walmart had de app willen uitfaseren en willen integreren in de reguliere Walmart app.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond