Deel dit artikel
-

Online reiswereld haalt offline wereld rechts in

De traditionele reiswereld wordt zowel door binnen- als buitenlandse online reisbureaus gepasseerd. Binnen die groep bieden intermediairs een betere service dan direct sellers. Dat concludeert Jungle Rating in een benchmark onderzoek naar de reisbranche.

Jungle Rating onderzocht de kwaliteit van de dienstverlening van online reisbureaus. Daarbij bleek dat intermediairs het aanmerkelijk beter doen dan direct sellers. De eerste groep biedt reizen van meerdere touroperators aan, en kent partijen als eBookers , Elmar Reizen en Travelplanet.nl . Direct sellers verkopen direct aan consumenten. Hiertoe behoren partijen als ATP Online , Fox , Gogo Tours , Kras SterVakanties en Sunweb .

Volgens Jungle leveren intermediairs betere kwaliteit omdat ze het online aanbieden van reizen als kernacitiviteit beschouwen. Ze beschikken over een breder assortiment dan de direct sellers, die louter hun eigen reizen aanbieden.

In de ranglijst die Jungle Rating heeft opgsteld kwam Travel24.com als beste uit de bus, gevolgd door Elmar.nl, Ebookers.com en ATP.nl. Direct seller Kras.nl, dat begin 2001 nog een eerste plaats verwierf, is teruggezakt naar de vijfde plaats

Deel dit bericht

7 Reacties

Edje Travel

Heel vreemd, dit onderzoek.Er is namenlijk nog geen consument in Nederland die weet dat Travel24 bestaat! Hoe kan zo'n bedrijf een eerste positie bemachtigen? Verder mis ik enkele bekende 'intermediairs' uit de reisbranche, zoals http://www.happytravel.nl en http://www.opreis.net . Gr.Edje Travel

Jeroen

Travel24 op nummer 1? Als je de naam van de luchthaven niet kent, dan snapt de engine het niet. Lekker handig. Ik probeer het 1 keer uit en gelijk is het al een teleurstelling. Al bij het zoeken….. Pfff. Wordt er ooit wel eens gekeken naar zo'n site vanuit het oogpunt van een gemiddelde gebruiker? Ik verwacht van niet.

Tom Roefs

Gezien onze boekingen valt het met onze bekendheid bij de consument wel mee. Verder is het vreemd dat Edje Travel ons niet kent, gezien het feit dat er reeds meerdere artikelen en publicaties over Travel24.com in het magazine waarin Edje Travel wekelijks zijn colum heeft.

Tom Roefs

Ik begrijp het bericht van Jeroen niet helemaal. Als je zelf niet weet waar je heen zou willen vliegen, hoe kan de engine dit dan weten? Wil je bijvoorbeeld naar een bestemming met meerdere luchthavens (zoals bijvoorbeeld London) dan kan je een specifieke luchthaven of alle luchthavens aangeven.

Ed 2

Voor de beleggers onder ons (Travel24): http://www.ftmarketwatch.com/tools/quote.asp?symb=DE:748750&sid=170776  Nu dus instappen, na deze publicatie?

Peter

Volgens mij hadden we het over de kwaliteit van de site en niet over de beurskoers. Erg flauw om niet terzake doende argumenten erbij te halen, zeker aangezien de rest van de toko's geen notering aan de beurs heeft en als ze die gehad hadden zou het er niet veel beter uitgezien hebben als bij travel24.

Reinald Eis

Kijkt er dan niemand naar wat zo'n Travel 24 uitstraalt? Ik moet zeggen dat zo'n donkerblauwe pagina mij niet echt zou stimuleren om een vakantie te boeken. Geen plaatjes, geen webcams, geen vrolijke kleuren, etc… Sorry, ik kom zo niet in de vakantiesferen terecht! Wellicht zou Travel 24 hetzelfde moeten als Bookings.org, en haar geavanceerde en uitgebreide techniek achter mooie en aantrekkelijke sites plakken..Wellicht dat de koersen dan wel wat stabiliseren…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond