Deel dit artikel
-

Oorstrelende e-mailreclame zonder plug-in

Met een nieuwe techniek kunnen e-mailmarketeers de consument eens via een ander zintuig bereiken. AudioBase ontwikkelde een programma dat geluid kan verzenden naar e-mailadressen, zonder dat de ontvangers een plug-in hoeven te laden.

De Amerikaanse e-mailmarketeers Digital Impact en Post Communications zijn de eerste gebruikers.

De onafhankelijke onderneming AudioBase, vorig jaar opgericht door enkele gefrustreerde muzikanten, maakt audiotoepassingen voor websites en adverteerders. Dit soort 'rich media' zouden langer bijblijven bij de klant en bij banners tot hogere doorklikratio's leiden.

E-mailmarketeers kunnen de nieuwe e-mailoplossing van AudioBase met een geluidsreclame zenden aan klanten, die HTML-mail kunnen ontvangen. De ontvanger hoeft hiervoor geen speciale software te downloaden of plug-ins te hebben, want de techniek van het Audio Delivery System (ADS) wordt meegezonden als Java-applet in het audio-attachement. De omvang van deze player is minder dan 7 kb.

Een test die Newsbytes hield met ADS mislukte echter jammerlijk. Volgens Tom Murphy van AudioBase kwam dit doordat niet alle e-mailprogramma's het aankunnen. Bovendien moet de pc online zijn tijdens het ontvangen. Bij een tweede proef kon het geluidsfragment eenvoudig worden geopend.

De eerste twee afnemers van ADS zijn grote e-marketeers. Post Communications stuurt tijdelijke mailcampagnes rond, terwijl Digital Impact maandelijks meer dan 28 miljoen mailtjes verzendt voor 50 verschillende klanten. AudioBase mikt met de nieuwe applicatie verder op reclamebureaus, online advertentienetwerken en portaalsites.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond