Deel dit artikel
-

Orange koopt YouTube-concurrent Dailymotion

Orange heeft voor 58,8 miljoen euro een minderheidsaandeel van 49 procent genomen in Dailymotion, de van oorsprong Franse videosite. In 2013 besluit Orange of het Dailymotion volledig overneemt.

Op Dailymotion worden maandelijks een miljard video’s bekeken door 93 miljoen unieke bezoekers. De Franse videosite heeft 90 miljoen gebruikers, waarvan het merendeel uit andere landen komt als India en Turkije. Orange is werkzaam in 32 landen, voor Dailymotion een kans om de bekendheid te vergroten.

Orange wil als mobiele provider verder bouwen aan de eigen contentstrategie. Het overname geeft Orange een videoplatform voor het videogebruik van klanten. Helemaal nu video steeds belangrijker wordt online, zowel via vast internet als via mobiel internet.

"We zijn zelf geen uitgever, maar wel een aggregator en verspreider op het gebied van content. Met de overname versterken we onze positie hierin", aldus Stéphane Richard, CEO van France Telecom, het moederbedrijf van Orange.

Dailymotion werd 6 jaar geleden opgericht, rond dezelfde tijd als YouTube. De laatste werd al snel overgenomen door Google.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond