Deel dit artikel
-

Otto koopt ‘exclusieve’ winkelcommunity

De grootste webwinkel ter wereld, na Amazon.com, steekt de tenen in het water met social shopping. Otto neemt een belang in winkelcommunity Limango, een site voor jonge ouders.

Vanochten werd bekend gemaakt dat Otto Group een strategisch belang neemt in het Duitse Limango. Het is niet duidelijk of Otto een belang neemt of het bedrijf helemaal overneemt.

Otto zelf maakt nog geen melding van de participatie, noch meldt het bedrijf de nieuweling in zijn portfolio.

Met de participatie in Limango wordt Otto Group eigenaar van een webdienst die vorig jaar december zijn eerste verjaardag vierde. Ondanks zijn jonge leeftijd heeft Limango inmiddels 150.000 geregistreerde gebruikers. Dat zijn overwegend jonge gezinnen met kinderen tot 10 jaar. Dat is althans de doelgroep.

Limango is een besloten gemeenschap. Belangstellenden kunnen er enkel lid van worden op uitnodiging. Leden van de koopclub kunnen iedere week nieuwe A-merkartikelen kopen met kortingen van tussen de 30 en 70 procent. Limango heeft iedere week een andere actie. Onder de vleugels van Otto wordt de frequentie komend jaar opgeschroefd van wekelijks naar dagelijks.

De aanbiedingen variëren nu van kinderwagens tot speelgoed tot kindermode. Dat aanbod zal komend jaar worden uitgebreid.

In Nederland werkt ShopVIP.com volgens hetzelfde principe. Het Franse bedrijf Vente-Privée werd al sinds 2001 volgens dit bedrijfsmodel en zette naar eigen zeggen in 2008 voor 600 miljoen euro om.

Foto: .Fabio (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Marieke

Het is niet zo dat Otto de 'tenen in het water steekt' met social shopping. De Otto groep houdt al een jaar Smatch.com in de lucht, een prachtige social shopping-site.

Erwin Boogert - Emerce

Ai, ik h e b nog gezocht naar de aard van de andere deelnemingen maar dit is me ontgaan. Dank voor je attente correctie, Marieke.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond