Deel dit artikel
-

Overname Microsoft Atlas door Facebook nabij

Vermoedelijk deze week al neemt Facebook Microsofts adserver Atlas over voor een bedrag tussen de 30 en 50 miljoen dollar. Dat meldt AdAge.

Al in december werd duidelijk dat Facebook belangstelling had voor het digitale advertentieplatform, dat Microsoft in 2007 overnam als onderdeel van aQuantive. AQuantive was destijds een van de grootste miskopen van het softwarebedrijf en de zes miljard dollar die Microsoft ervoor betaalde moest uiteindelijk worden afgeschreven. Diverse onderdelen werden verkocht, maar Atltas was niet aan de straatstenen te slijten. De laatste gesprekken waren met branchegenoot AppNexus.

Met Atlas zou Facebook adverteerders beter kunnen bedienen en ook meer inzicht kunnen geven in het rendement van hun campagnes. Facebook wil dezelfde diensten kunnen bieden als Google.

Atlas heeft nog steeds een aantal grote klanten, waaronder het Amerikaanse telecombedrijf AT&T, maar heeft vooral marktaandeel verloren aan Googles Doubleclick.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond