Deel dit artikel
-

PCM breidt nieuwe media-activiteiten uit

PCM Uitgevers werkt aan 4 à 5 nieuwe sites. Begin december zal de eerste gelanceerd worden. Dat zegt Sander Dullaart (28), de nieuwe business manager van Clickwork . De nieuwe media-afdeling van PCM zal uitgebreid worden van zo'n 25 man naar 50 tot 60 medewerkers.

Dullaart is samen met Ton van Rhijn onlangs in dienst getreden bij Media Resultant, de anderhalf jaar geleden opgerichte nieuwe media-afdeling van PCM. Van Rhijn wordt business-unit manager elektronisch uitgeven. Beiden zijn afkomstig van Beam'IT. Volgens Dullaart tekent de aanstelling van hen beiden de ernst die PCM nu wil maken met nieuwe media.

Clickwork is de arbeidsmarkt-site waar de PCM-dagbladen personeelsadvertenties kunnen doorplaatsen. Volgens Dullaart genereert de site dit jaar met 150.000 bezoekers per maand een omzet van een miljoen, en zal er medio volgend jaar quitte gedraaid worden. Deze maand wordt gestart met het direct plaatsen van vacatures op Clickwork (dus buiten de dagbladen om). Verder wordt er sinds kort samengewerkt met 7 grote buitenlandse uitgevers, en staat er samenwerking met Carp op het programma.

Clickwork is de eerst telg uit een serie van sites die momenteel in ontwikkeling is. Het woord 'Click' zal daarbij als een soort merk gaan fungeren. De Click-familie wordt primair vanuit defensief oogpunt ontwikkeld.

De kern van de nieuwe projecten ligt volgens Dullaart in het registreren van bezoekersgegevens en het personaliseren en integreren van het totale online PCM-aanbod. Daarnaast blijven de bestaande merken zoals NRC Handelsblad en de Volkskrant gewoon hun eigen koers varen op het web.

Over het budget wil Dullaart niet meer kwijt dan dat 20 miljoen een eind in de goede richting ligt.
AvE

Deel dit bericht

1 Reactie

S.B.

als ze nieuwe mensen zoeken, houd ik me zeker aanbevolen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond