Deel dit artikel
-

PollDaddy gebruikt data uit widgets

Widgets verbergen een schat aan informatie. Ook PollDaddy ziet dat onder ogen. De gebruikers van de widgets van het bedrijf kunnen een enquête aanmaken. De data die hieruit voortkomt is te doorzoeken op een subsite.

PollDaddy verzamelt de data uit de vele polls van zijn gebruikers. Meer dan 300.000 enquêtes zijn sinds vorige week gratis te doorzoeken op Polldaddy Answers. De website houdt ook een lijst bij met de meest recente en de meest populaire polls. De top drie van het populaire lijstje wordt aangevoerd door een Arabische, een Spaanse en een Engelse poll.

Het aanmaken van een vragenlijst is gratis. Voor sommige gebruikers kan het een probleem zijn dat de data te doorzoeken is op een centrale website. Met een betaald abonnement vanaf 20 dollar per maand is er de mogelijkheid om antwoorden niet op Polldaddy Answers te zetten. De centrale site kan daarentegen ook een pluspunt zijn voor gebruikers die zelf geen website hebben om hun poll te plaatsen.

De kwantitatieve data moet zijn waarde nog bewijzen. De poll over het belangrijkste  marketingdoel in 2008 wordt beloond met vijftig anonieme stemmen. Het verbeteren van communicatie blijkt met 31 procent het belangrijkste doel voor dit jaar. Wel is bij een enquête ook de mogelijkheid om commentaar achter te laten waardoor kwalitatieve data verzameld kan worden.

De widgets van PollDaddy zijn te plaatsen op bijvoorbeeld een eigen website, blogs en sociale netwerksites als FaceBook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond