Deel dit artikel
-

Postbank.nl is ‘website van het jaar’

De site van de Postbank is door het publiek uitgeroepen tot de website van het jaar. In totaal werden er 628.000 stemmen uitgebracht.

De ´Website van het Jaar´ is een publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de meest favoriete website in Nederland. In de maand november kon het Nederlands publiek op www.websitevanhetjaar.nl haar stem uitbrengen op 125 genomineerde websites in 11 verschillende categorieën. In totaal werden 628.007 stemmen uitgebracht.

 

Dat de Postbank de grote winnaar is, mag opmerkelijk heten. De bank komt betrekkelijk vaak  in het nieuws met problemen. Zowel begin dit jaar als in oktober kampte de bank-site met bereikbaarheidsproblemen (bron: Webwereld). Ook kampt de bank regelmatig met zogeheten 'phishing'-aanvallen, zoals afgelopen week nog.

 

De site van de Postbank won tevens in de categorie ´Financieel´. Het overzicht van winnaars in de verschillende categorieën ziet er als volgt uit:

E-commerce: www.marktplaats.nl
Portalen: www.google.nl
Non-profit: http://www.consumentenbond.nl
Entertainment: http://www.zylomgames.com
Nieuws: http://www.nu.nl
Contact: http://www.kaartenhuis.nl
Audiovisueel: kassa.vara.nl
Financieel: http://www.postbank.nl
Health & Leisure: http://www.gezondheidsplein.nl
ICT: http://www.hotmail.com
Doelgroepen: www.kleurplaten.nl

Bovenstaande sites mogen zich ‘Website van het Jaar 2005’ in hun eigen categorie noemen. De complete uitslag is te lezen op www.websitevanhetjaar.nl/uitslag.

Initiatiefnemer Joost Broeren van ID Projects: “Met bijna twee keer zoveel stemmen als Google en Marktplaats is Postbank.nl de terechte winnaar.” Over de verkiezing zegt hij: “Ik ben dit jaar verrast door het record aantal stemmen en de vele positieve reacties. Het is duidelijk dat de top van de websites in Nederland grote waarde hecht aan het oordeel van het online publiek. Het predikaat ‘Website van het Jaar’ is voor velen de beloning voor een jaar lang hard werken”.


Deel dit bericht

17 Reacties

j. siebers

Inderdaad verbazingwekkend deze overwinning. Los van het directe bankieren waren de functionaliteiten van Girotel vele malen beter. Een site die zoveel trial en error vraagt voordat je er goed mee kunt werken verdient eigenlijk het predikaat 'website van het jaar' niet.Het gaat weer eens om de wet van de grote getallen. Natuurlijk zijn er veel inloggers en die wordt allemaal gevraagd vooral te gaan stemmen.

Jannie der Wal

Postbank heeft in haar e-mail uitingen opgeroepen te stemmen (incl url). Niks mis mee overigens, maar heeft vast flink geholpen.

Harm

Het is een grof schandaal,deze uitslag.Ik werk dagelijks met de Postbank-site, hij ligt er meer uit dan dat ie in de lucht is. 

Koos Koets

Inderdaad een blamage, de site ligt er continue uit, en het telebankieren is zo zuigend, zo is het saldo vaak afwijkend van de overschrijvingen, nog maar niet te spreken van het totaal ontbreken van een fatsoenlijke navigatie. De categorieen en nominaties raken kant nog wal, neem google.nl, sinds wanneer is dit een portal? En sinds wanneer is google.nl een nederlandse site? Dit soort verkiezingen hebben op deze manier helaas weinig zin.

Pat

Deze hele verkiezing is een fake. Welke raakvlakken heeft de KNVB nou met weekendjeweg.nl? Hoe kunnen 2 zulke verschillende websites nou strijden in dezelfde categorie? Health en leisure en dan heb je IKEA en Blokker. Echt onzin allemaal die hele verkiezing.

Mark

Volgens mij halen mensen hier dingen door elkaar… http://www.postbank.nl staat los van internetbankieren. En kijk een keer wat je bij Postbank allemaal online kan regelen in vergelijking met Rabobank en ABN AMRO. Dan weet je waarom Postbank heeft gewonnen.

marie

Het kan nog gekker.. Hoe zijn uberhaupt de nominaties tot stand gekomen?  Je raadt het al… Het zijn allemaal klanten en vriendjes van elkaar. Onze site (zal de naam maar even niet noemen zodat niet de suggestie gewekt wordt dat ik reclame voor eigen parochie wil maken) heeft het abonnement bij Multiscope niet verlengd en ja hoor… plotseling komen we niet meer in de nominaties voor, terwijl dit eerder wel zo was, terwijl er dan wel sites op staan die nog 1/10 van het unieke verkeer hebben als wijzelf…  Verbieden dit soort niet – onafhankelijke nominaties + uitslagen! Het is toch belachelijk dat een genomineerd bedrijf vervolgens op de eigen site loopt te roepen vooral maar op hunzelf te stemmen? Dan hebben sites met minder traffic sowiezo direct nadeel.. Afschaffen dit hele gebeuren!

Olivier

Nog mooier! Web-log had zelfs in eerste instantie een link aangebracht die meteen stemde. Dus je werd uitgenodigd om te gaan stemmen en als je klikte dan had je al gestemd.Het publiek laten stemmen werkt sowieso niet, het is meer een prijs wie de beste actie op heeft gezet om zijn klanten te laten stemmen. En trouwens de BIJBEL is het beste boek van het jaar … en de beste Nederlander allertijden haha

Hessel Sutterland

Ik ben benieuwd wanneer de serieuze e-media (Emerce, Webwereld, Planet Multimedia) dit bedrog gaan oppakken als nieuwsbericht…….

Sebastiaan

Volgens de AEX-bereikbaarheidsindex 2005 van Watchmouse ligt de ING Groep er 3 uur en 23 minuten per maand uit. In de periode 1 november – 30 november 2005 lag de site van E-commerce winnaar marktplaats.nl er maar liefst 2 uur en 41 minuten uit. Het lijkt mij sterk dat Emerce kritisch is ten opzichte van de award, want zij zijn een van de Media Partners van het event. Ondanks alle kritiek op de award zelf is het toch een mooi initiatief. Nu nog een betere aanpak!

john

Ach niemand hoeft het er mee eens te zijn natuurlijk maar men moet niet teveel waarde hechten aan een dergelijke "verkiezing"..Vergeet niet dat er een winnaar gekozen moet worden uit websites die meedingen,en hoeveel websites doen er niet mee? Voorbeeld…tijdens een telefonische enquete belt men 1000 man en men heeft dan een lijst klaar met percentages. Vervolgens heeft men het dan op het journaal over zoveel procent "van nederland" Maak je niet druk.Wat betreft de postbank,daar zit ik ook bij en gebruik de website ook.Is de website mooi ?Nee, maar ook dat de site vaak offline is ben ik niet mee eens.De site is er altijd wel maar kan behoorlijk traag zijn,dat wel.

Pieter

Jammer dat Postbank.nl nu als echte winnaar wordt genoemd. De website heeft verschillende categoriën, maar er komt wel een overall winnaar. Noem dan gewoon alle winnaars op! Hoe kan een Kleurplaten.nl en Kaartenhuis.nl nu tegen een Google of Postbank strijden?

Robus

Eén grote farce: de Postbank heeft de uitslag voor een deel gekocht met een prijsvraag die stemmers op de Postbank als website van het jaar kans liet maken op een exclusieve minicruise naar Newcastle. Goedkoop en laag bij de grond hoor, om de jury om te kopen…

Frits

Postbank proficiat, Jammer genoeg begrijp ik alleen niet dat zo’n site op de eerste plaats terechtkomt. Er moet gewoon een goede onafhankelijke jury komen, die bestaat uit diverse lagen van de bevolking. En hier mogen zeker geen commerciële belangen zitten tussen mogelijke samenwerkende sites. Kijk nou gewoon eens naar nieuwkomer http://www.blikopnieuws.nl, of http://www.ad.nl dit zijn sites die onafhankelijk opereren van wie dan ook. Dit geld ook voor bepaalde auto-sites of sportsites, die een groot deel van de markt innemen met echt interessante onderwerpen.

Albert Venema

"Voorbeeld…tijdens een telefonische enquete belt men 1000 man en men heeft dan een lijst klaar met percentages. Vervolgens heeft men het dan op het journaal over zoveel procent "van nederland"" Misschien had je een opleiding moeten volgen waarin je werd geleerd wat statistiek is, wat representatieve steekproeven zijn en welke conclusies je daar aan mag verbinden als ze goed worden uitgevoerd.

john

Quote"..Misschien had je een opleiding moeten volgen waarin je werd geleerd wat statistiek is, wat representatieve steekproeven zijn en welke conclusies je daar aan mag verbinden als ze goed worden uitgevoerd."… Daar is zeker geen opleiding voor nodig maar een berg gezond verstand.Als oud medewerker van "een" omroep ben ik vaker betrokken geweest bij enquetes uitgevoerd door landelijk bekende bedrijven.Uiteraard noem ik geen namen maar wij konden in overleg de zogenaamde statistieken in ons voordeel laten publiseren. Ik denk dat het een goed beeld geeft van deze zogenaamde betrouwbaarheid van enquetes.

Marco

Zo modderen we maar door.Vandaag alweer een storing…BAH, rot Postbank!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond