Deel dit artikel
-

Tarief Promoted Trends Twitter naar 200.000 dollar

Wie wil adverteren bij Twitter mag diep in de buidel tasten. Het microblog heeft het tarief voor Promoted Trends met 150 procent verhoogd naar 200.000 dollar per dag. In 2010 betaalden adverteerders nog 80.000 dollar.

Promoted Trends verschijnen in het gedeelte links van de Twitterpagina. Wie Twittersoftware gebruikt ziet ze niet eens. Het is niet duidelijk of de microblog een trend per dag aan adverteerders verkoopt, maar indien dat het geval zou zijn, levert het advertentieprogramma Twitter alleen al 73 miljoen dollar omzet op. Gesponsorde tweets, een andere advertentiecategorie, worden overigens bij opbod toegewezen.

Adverteerders voor Promoted Trends waren in het verleden Virgin, HBO, Samsung en JetBlue.

Twitter wijst adverteerders overigens op het rendement dat zij via mobiel kunnen halen. Mobiele Twittergebruikers zijn jonger, en gebruiken de desktop minder vaak of niet. Ook kijken ze vaker op Twitter en ze gebruiken het ook als ze winkelen. De gemiddelde gebruiker volgt vijf of meer merken. Mobiele gebruikers volgen al gauw elf merken.

Twitter lanceerde gisteren een nieuwe dienst samen met American Express. Consumenten met een AmEx-kaart kunnen aankopen doen door een tweet met een code te sturen. Zij moeten zich dan wel eerst registreren. Voorlopig kan alleen een cadeaukaart van AmEx worden aangekocht, maar het aantal producten wordt gaandeweg uitgebreid.

 

 

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond