Deel dit artikel
-

Proef toont brandingeffect mobiele reclame aan

Een proef van een Duitse marketingorganisatie laat zien welke merkbouwende effecten reclame op mobiele telefoons en tablets heeft.

Het Bundesverband Digitale Wirtschaft (BVDW), lid van het IAB, publiceert de resultaten van een proef met internetreclame van afgelopen zomer. Daaruit blijkt welke effecten mobiele uitingen hebben op variabelen als merkbekendheid, -herkenning, ad awareness en recall.

Het blijkt dat zestig procent van de ontvangers mannen zijn. Bijna veertig procent van de respondenten is jonger dan veertig jaar.

Mobiele reclame heeft een behoorlijk effect op de naamsbekendheid van de mobiele surfers, die banners van het merk Kinnie te zien kregen.

De wijze waarop ze het merk herinnerden, wisselt:

Maar de herkenbaarheid van het merk ging per definitie significant omhoog als gevolg van de mobiele campagne die twee weken liep:

Het onderzoek werd uitgevoerd op de mobiele kanalen van lokaal bekende merken als Bild, Die Welt, Stern, Der Spiegel, Web.de, GMX en Wetter.com. De resultaten zijn bedoeld als ijkpunt voor de vele adverteerders die nog aarzelen om mobiele campagnes op te zetten. Velen weten niet wat ze ervan mogen verwachten en houden daarom vooralsnog de hand op de reclameknip.

Foto: (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond