Deel dit artikel
-

Mediagroep Publicis rapporteert solide resultaten

Mediagroep Publicis kan terugkijken op een succesvol half jaar, waarin ze een groei van 21 procent realiseerde.

Het Franse bedrijf meldt ‘zeer solide prestaties in alle regio’s’, waarbij de VS en Europa elk met 10 procent vooroplopen.

De omzet steeg in de eerste zes maanden naar 6,5 miljard euro en de winst bedroeg 5,8 miljard. In het tweede kwartaal werd ruim 3 miljard euro omzet gedraaid.

Zijn Amerikaanse sectorgenoot Omnicom meldde deze week ook al een organische omzetgroei van 11,3 procent in het tweede kwartaal.

Per segment bedroeg de organische groei in het tweede kwartaal 8,2 procent voor Advertising & Media, 15,8% voor Public Relations, 21% voor Precision Marketing, 9,2% voor Healthcare, 9,3% voor Execution & Support, 11,2% voor Commerce & Brand Consulting en 36,6% voor Experiential.

Per regio bedroeg de organische groei 10,7% voor de VS, 15,1% voor Europa; 4,7% voor Azië-Pacific, 12% voor het VK, 14% voor Latijns-Amerika en 28,3% voor het Midden-Oosten en Afrika.

De nettowinst bleef vlak op 348 miljoen dollar, mede door een eenmalige winst van 50,5 miljoen dollar vorig jaar door de verkoop van zijn ruilhandelsbedrijf Icon International.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond